خبرهای داغ:
محمدکاظم انبار‌لویی:

دولت بین فعالیت سیاسی خود در انتخابات آینده و کارهای اجرایی تفکیک قائل شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ورود دولت به رقابت‌های انتخاباتی این آسیب را برای دولت دارد که دستگاه‌های اجرایی گرفتار مسائل انتخابات شده و از وظایف ذاتی خودشان دور می‌شوند، لذا باید دولت بین فعالیت سیاسی خودش در انتخابات آینده و کارهای اجرایی یک تفکیکی قائل شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۳۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدکاظم انبار‌لویی کارشناس مسائل سیاسی درباره سخنان اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی، اظهار داشت: دولت باید در انتخابات بی‌طرف باشد تا برای رقبایی که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، این بی‌طرفی اطمینان‌آور باشد.

وی اضافه کرد: برگزار کردن جلسه شورای مرکزی کارگزاران در یک مکان دولتی و آن هم در سعدآباد خلاف است چرا که نباید برای اهداف سیاسی از امکانات دولتی استفاده کنند و اگر فعالیت انتخاباتی یا سیاسی دارند، باید خارج از نهادها یا اماکن عمومی دولتی باشد و نشست‌های خودشان را در دفاتر حزبی‌شان برگزار کنند.

انبارلویی ادامه داد: ورود دولت به رقابت‌های انتخاباتی این آسیب را برای دولت دارد که دستگاه‌های اجرایی گرفتار مسائل انتخابات شده و از وظایف ذاتی خودشان دور ‌شوند، لذا باید دولت بین فعالیت سیاسی خودش در انتخابات آینده و کارهای اجرایی یک تفکیکی قائل شود تا در خدمات‌رسانی مردم در این یکسال مانده به انتخابات تغییر یا تعللی صورت نگیرد.

وی با اشاره به لزوم  احترام دولتمردان به رای مردم گفت: دولت باید از هر نوع تأثیرگذاری غیرمنطقی بر رأی مردم پرهیز کند و هر کسی را که مردم برای نمایندگی خود در مجلس یا جایی دیگر انتخاب کردند مورد احترام دولت باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان افزود: دولت باید بین کارها و مسئولیت‌های دولتی و مسئولیت‌های حزبی و سیاسی تفکیک قائل باشد و این را نیز در رفتار خودش نشان دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار