تراكتور در انديشه حفظ صدرنشيني و نفت در پي بازگشت به جايگاه قبلي
پرونده هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر امروز با برگزاري چهار ديدار باقي مانده بسته مي‌شود؛ ديدارهايي كه مي‌توانند صدر و قعر جدول را دستخوش تغييرات كنند.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۶۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از جوان آنلاین، نخستين بازي امروز ساعت 17 به ميزباني پيكان، يكي از قعرنشينان و كانديداي سقوط انجام مي‌شود. ديداري كه براي ميزبان از اهميت بالايي برخوردار است. چراكه با توجه به توقف استقلال خوزستان، گسترش و شكست راه‌آهن، پيكاني‌ها حالا اين فرصت را دارند كه با كسب سه امتياز بازي امروز، تا رده يازدهم بالا آمده و نفسي به راحتي بكشند. اما شاگردان مرفاوي كه در طول 11 هفته گذشته رنگ برد به خود نديدند، براي رسيدن به اين هدف بايد از سد تراكتور بگذرند. تيمي كه به تازگي صدر جدول را به دست گرفته و به زير كشيدن آن از جايگاهي كه دارد، كار چندان آساني نيست. خصوصاً كه تراكتور بعد از آنكه ليگ قهرمانان آسيا را از دست داده، حالا تمام تمركز خود را فقط روي ليگ مي‌گذارد تا از كورس قهرماني جا نماند.
سايپا – پرسپوليس
بعد از ثبت شدن باختي ديگر در كارنامه آسيايي پرسپوليس، شاگردان برانكو ساعت 17:30 امروز به مهماني سايپا مي‌روند. تيمي از ميانه جدول كه تلاش مي‌كند جايگاهش را يك پله ارتقا دهد و به رده ششم جدول برسد. براي پرسپوليس اما اوضاع كاملاً متفاوت از ميزبان است. تيمي كه حالا با برانكو هم نتوانسته روند نتيجه گيري‌هاي خود را تغيير دهد، در صورتي كه نتواند با دست پر از ميدان نبرد با سايپا خارج شود، در هفته‌هاي باقي مانده بايد براي بقا، با قعرنشينان ليگ رقابت كند؛ مسئله‌اي كه به شدت باعث نارضايتي هواداران اين تيم است. هواداران معترضي كه البته در ازاي اعتراض خود به عدم موفقيت‌هاي تيم‌شان با فحاشي بازيكنان و آنها مواجه شدند؛ مسئله‌اي كه نشان مي‌دهد سرخپوشان امسال نه تنها نتيجه كه اخلاق را هم باخته‌اند.
شكست برابر لخويا، شرايط پرسپوليس را در آسيا هم سخت كرده اما شايد بازي با سايپا فرصت خوبي باشد تا برانكو اين تيم را از بحراني كه در آن گرفتار شده نجات دهد، خصوصاً كه سرخپوشان بازي رفت را يك بر صفر به سايپا واگذار كرده‌اند و حالا يك برد به موقع مي‌تواند اوضاع اين تيم را با گرفتن انتقام از شاگردان جلالي آرام كند. 
 
فولاد خوزستان – ذوب آهن
 
شاگردان اسكوچيچ ساعت 18 امروز در غدير اهواز به مصاف ذوب مي‌روند. فولاد همچنان اميدوار است به كورس قهرماني بازگردد و منتظر كوچك‌ترين لغزشي از نفت، سپاهان يا حتي تراكتور است. اما اگر صدرنشيني و قهرماني را هم از دست بدهد، هنوز شانس آسيايي شدن را دارد. اما براي رسيدن به اين هدف، نبايد اشتباهات هفته‌هاي گذشته را تكرار كند. مدافع عنوان قهرماني در طول فصل جاري امتيازهاي حساسي را از دست داده كه شرايط اين تيم را بغرنج كرده است. به طوري كه حالا فولاد به رغم حضور در رده چهارم جدول، كار سختي براي تكرار قهرماني دارد. شاگردان اسكوچيچ اگر مي‌خواهند اين فصل دست خالي نمانند، بايد آن هم در يك ديدار خانگي ذوب آهن را از سد راه بردارند. اما بايد ديد فولاد قدر اين موقعيت را مي‌داند يا باز هم فرصت‌سوزي مي‌كند.
نفت تهران – ملوان
صدرنشين ليگ طي چند هفته اخير نتوانست آنطور كه بايد و شايد نتيجه بگيرد و سرانجام نيز جايگاهش را از دست داد و حالا براي رسيدن به جايگاهي كه در اختيار داشت بايد راه سختي را سپري كند. سه امتياز بازي امروز براي شاگردان منصوريان بسيار حائز اهميت است. چراكه در صورت پيروزي در اين بازي و شكست احتمالي تراكتور مي‌توانند بار ديگر به صدر جدول باز گردند اما در صورت تساوي يا باخت، اگر فولاد برنده بازي با ذوب آهن باشد، نفتي‌هاي تهران ديگر بايد خواب قهرماني و بازگشت به صدر جدول را ببينند. كار اين تيم براي به دست آوردن سه امتياز بازي نيز چندان آسان نيست، چراكه در آن سوي ميدان ملواني حضور دارد كه براي فرار از خطر سقوط مي‌جنگد. تيمي كه نشان داده اگر چه تيم شانزدهم جدول است اما مي‌تواند روزهاي سختي را براي حريفان خود رقم بزند. خصوصا كه شاگردان فيروز كريمي بعد از چهار برد پياپي، چهار هفته گذشته را بدون برد سپري كرده‌اند و خوب مي‌دانند ادامه اين روند، خطر سقوط آنها را پررنگ‌تر مي‌كند. اما بايد ديد كه سه امتياز بازي امروز كه ساعت 18 به ميزباني نفت برگزار مي‌شود به حساب كدام تيم واريز مي‌شود.
ارسال نظرات