رئیس سازمان ورزش بسیج کشور از آمادگی کامل بسیج برای همکاری با نهادهای متولی ورزش در جهت عملی کردن شعار سال 94 یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت در زمینه ورزش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۴۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
 سردار کاظم یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: در ابتدا سال جدید را به همه مردم تبریک می گویم. نامگذاری سال جدید با توجه به موقعیت حساسی که در عرصه ملی و بین المللی با آن روبرو هستیم مثل همیشه تدبیر مدبرانه و هوشمندانه ای از سوی مقام عظمای ولایت بود و امیدوارم همه مسئولان کشور و در نهایت همه مردم با همدلی و همزبانی در سال جدید در جهت توسعه هر چه بیشتر کشور گام بردارند.

رئیس سازمان ورزش بسیج درباره چگونگی عملی شدن شعار سال جدید در عرصه ورزش اظهار داشت: در زمینه ورزش مانند بقیه بخش ها ظرفیت های زیادی برای عملی کردن این شعار وجود دارد. ما هم در سازمان بسیج و سپاه همواره آمادگی مان را برای مشارکت با سایر نهادهای متولی ورزش برای توسعه ورزش و استفاده هر چه بیشتر مردم از امکانات ورزشی و به وجود آمدن جو همدلی و همزبانی اعلام کرده ایم.

سردار یزدانی خاطر نشان کرد: در همین رابطه از ابتدای آغاز به کار دولت جدید، از طریق ریاست سازمان بسیج مستضعفین به صورت مکتوب به رئیس جمهور و مسئولان وزارت ورزش اعلام کرده ایم که با توجه به پتانسیل هایی که در زمینه نیروهای متخصص و متعهد و همچنین زیر ساخت هایی که در زمینه ورزش در بسیج وجود دارد، می توانیم همکاری های مشترکی جهت در تمامی زمینه های ورزشی با نهادهای متولی ورزش مانند وزارت و سایر ارگان ها داشته باشیم.

وی توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری را از جمله فعالیت های بسیج در ورزش در جهت تحقق شعار سال برشمرد و افزود: پتانسیل فوق العاده ای برای توسعه ورزش همگانی در بسیج وجود دارد.توسعه ورزش همگانی که خروجی آن سلامت و نشاط جامعه است از جمله محورهایی است که می تواند به تحقق شعار سال 94 یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت کمک کند.در همین رابطه جلساتی با وزیر ورزش و دکتر شعبانی بهار معاونت ورزش همگانی وزارت داشته ایم تاهمکاری های مشترکمان در این زمینه بیشتر از قبل شود.

رئیس سازمان ورزش بسیج با بیان اینکه در عرصه میدانی با رسیدن به جایگاهی که مورد نظر است فاصله داریم، اظهار کرد: در زمینه برگزاری همایش ها برای توسعه ورزش همگانی کارهایی صورت گرفته اما در عرصه میدانی و عملی به خصوص با ظرفیت هایی که در سطح محلات، توسعه ورزش های بومی، محلی و روستایی و برگزاری کلاس های آموزشی وجود دارد، هنوز قدم های کافی برداشته نشده است. در صورت تعامل بیشتر نهادهای متولی ورزش می توان در این زمینه کارهای بزرگی را انجام داد.

سردار یزدانی توسعه زیرساخت های ورزشی و فراهم کردن امکانات مناسب برای مردم را از دیگر برنامه های سازمان ورزش بسیج اعلام کرد و گفت: در این بخش بسیج به صورت فعال بسیج وارد شده که ساخت بیش از 3هزار سالن ورزشی در سراسر کشور از جمله این کارها است. در همین زمینه همچنین جلسه مشترکی با معاون مالی وزارت ورزش داشته ایم و مقرر شده بسیج  پس از بررسی سالن های ورزشی نیمه تمام وزارت، برای تکمیل آن ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد:همکاری در عرصه ورزش قهرمانی با وزارت ورزش از دیگر موردهایی است که می تواند صورت بگیرد. به هر حال بسیج در زمینه ورزش قهرمانی و به خصوص کار در رده های پایه که کف کار تربیت قهرمانان است تجربیات خوبی دارد. که از جمله می توان به فعالیت پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج در سراسر کشور اشاره کرد. در این زمینه هم در تمامی استان ها این آمادگی را داریم تا با ادارات کل ورزش همکاری کنیم تا ورزش کشورمان در این زمینه هم رشد پیدا کند.

رئیس سازمان ورزش تصریح کرد: در مجموع بسیج به عنوان سرباز ولایت در سال 94 برای تحقق شعار امسال وارد میدان شده است و امیدواریم که مسئولان ورزش کشور هم که در این زمینه قدم های لازم را بردارند و بتوانیم با همکاری همه نهادهایی که به نوعی با مردم در ارتباطند و در ورزش هم فعالیت هایی دارند، کارهای خوب و عملی برای تحقق همدلی و همزبانی در بین دولت و ملت انجام دهیم.

سردار یزدانی لازمه این کار را دوری از منیت ها و صف بندی های که بین مدیران وجود دارد دانست و عنوان کرد: در صورتی که مباحث نفسانی و ضد اخلاقی و منیت ها کنار گذاشته شود می توانیم کارهای بزرگی برای مردم انجام بدهیم و این مردم ثابت کرده اند که استحقاق این را دارند که کارهای بزرگتری برایشان انجام بدهیم. امیدوارم با همدلی و مودتی که بین مسئولان ورزش به وجود می آید بتوانیم در سال 94 برای مردم قدم های بیشتری را در جهت استفاده مردم از امکانات ورزشی و فراهم کردن زمینه ای برای ورزش شان که نوید که جامعه سالم را می دهد را فراهم کنیم.

وی افزود: بسیج هم به عنوان نهادی که خودش را وقف مردم می داند و در همه بزنگاه ها تاریخی مانند دفاع مقدس و دیگر بحران هایی که کشور با آن روبرو بوده سرافراز بیرون آمده، این اعلام آمادگی را دارد که در تحقق شعار سال در زمینه ورزش وارد میدان شود و با همکاری با تمامی نهادها در برگزاری برنامه های ورزشی، زمینه ای را ایجاد کند که مردم شاداب تر و با نشاط تر زندگی کنند.

وی همچنین درباره برنامه های درون سازمانی بسیج در ورزش در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: در بسیج هم کما فی السابق با حمایت هایی که سردار نقدی انجام می دهند علاوه بر تقویم ورزشی روتین و سالیانه، برنامه هایی در جهت توسعه ورزش همگانی در دستور کار داریم تا هم در زمینه عملی کردن مطالبه به حق حضرت آقا درباره ورزش همگانی و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه حرکت کنیم و هم با این کار با ایجاد فضایی در تحقق شعار امسال یعنی همدلی و همزبانی گام برداریم.

ارسال نظرات