مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان به فعالیت 17 واحد کاریابی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 70 تعاونی در استان کردستان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۳۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، احمد رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سنندج هدف از نکوداشت این هفته را تبدیل شدن کار به سنبل پیشرفت و توسعه عنوان کرد و گفت: معرفی الگوهای برتر خلاقیت و ابتکار در جامعه کار و تولید، تقویت فرهنگ کار و تجلیل از خدمات و تلاش‌های کارگران میهن اسلامی از دیگر اهداف بزرگداشت هفته کار و کارگر می باشد.

وي با بيان اينكه صيانت از نيروي كار، مهمترين اولويت اين اداره كل در حوزه روابط كار است افزود: سال گذشته بيش از 8700 بازرسي از واحدهاي كارگري انجام گرفت و با تكيه بر اصل سه جانبه گرائي؛ بهره مندي کارگران از حق دادخواهي در برابر مراجع قانوني مستقل و بي طرف پيگيري گرديد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان در زمينه اشتغال جوانان نيز گفت: از طريق 17 كاريابي غير دولتي فعال در استان، بيش از 1700 نفر ساماندهي شغلي شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته 70 تعاونی در استان کردستان تشکیل شده است، عنوان کرد: سال 93 به طور متوسط برای 500 نفر در کردستان فرصت شغلی فراهم شد.

رشیدی در ادامه اظهار داشت: امسال حداقل پیش بینی 100 تعاونی شده است و در برنامه سالجاری قصد داریم 700 فرصت شغلی را در استان کردستان ایجاد کنیم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری هفته کار و کارگر و برنامه های پیش بینی شده در سطح استان برای این ایام اشاره کرد و گفت: روز اول هفته با نام كارگر، امام و شهداء و روز دوم نیز با عنوان كارگر، مهارت و تامين اجتماعي( پيشكسوتان)نامگذاری شده است که همايش روز جهاني ايمني و بهداشت در مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد ورمقاني برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز سوم هفته کار و کارگر با عنوان كارگر، فرهنگ، اميد و نشاط اجتماعي و روز چهارم با نام کارگر؛زنان و خانواده نامگذاری شده است و ديدار كارگران و مديران ادارات با نماينده ولي فقيه در استان، بازدید از کارگاه های تولیدی؛ ملاقات با كارگران بستري در بيمارستان تامين اجتماعي از برنامه های تدارک دیده شده در این ایام است.

رشیدی گفت:روز پنجم هفته کار و کارگر با عنوان كارگر، ولايت و معنويت و روز ششم نیز با نام كارگر، خلاقيت و اقتصاد مقاومتي نامگذاری شده است که مراسم روز بسيج كارگري، زيارت خانواده شهداي كارگر و غبار روبي و عطر افشاني مزار شهدا در این روز انجام می شود و روز آخر این هفته نیز روز جهاني كارگر می باشد و جشن بزرگ كارگري در سنندج در گراميداشت این روز برگزار شده و روساي ادارات شهرستان درمراسم نماز جمعه هر شهرستان پیرامون این هفته به سخنرانی می پردازند.

ارسال نظرات