کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد گفت: شدت وزش باد در برخی از مناطق استان یزد به 70 کیلومتر در ساعت رسید.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۱۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: وزش باد در مرکز استان یزد از حوالی ساعت 12 ظهر آغاز شده و تا این لحظه دائم بر شدت آن افزوده شده است به نحوی که سرعت وزش باد در برخی مناطق به 70 کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی عنوان کرد: تقریبا همه شهرستان‌های استان یزد در ساعاتی از روز با این وضعیت روبه‌رو هستند و باد در مناطقی نظیر ابرکوه شدت بیشتری دارد.

میرحسینی خاطر نشان کرد: وضعیت جوی استان یزد در 24 ساعت آینده نیز به همین شکل خواهد بود و علاوه بر وزش باد، دمای هوا در ساعات پایانی امروز و فردا کاهش خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان یزد ادامه داد: تا اواخر امروز، هوای یزد تحت تاثیر یک موج ناپایدار است و گاهی در برخی مناطق علاوه بر وزش باد، بر میزان ابرها نیز افزوده خواهد شد ضمن اینکه هوا در برخی نقاط استان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وی، دمای فعلی هوای یزد را در گرم‌ترین ساعات 34 درجه و در خنک‌ترین ساعات 14 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: تا پایان امشب بین هفت تا 10 درجه در مناطق مختلف استان یزد از دما کاسته خواهد شد.

میرحسینی، خنک‌ترین شهرستان استان یزد را طی امروز، فردا و دوشنبه، ابرکوه اعلام کرد و افزود: دمای هوا در خنک‌ترین ساعات از امروز تا دوشنبه بین هفت تا 9 درجه سانتیگراد خواهد بود و در گرم‌ترین ساعات به 32 و در روز دوشنبه به 26 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی یادآور شد: دمای هوای استان یزد فردا، یکشنبه ششم اردیبهشت‌ ماه، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، کاهش قابل ملاحظه دما و در برخی نقاط با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

به گزارش فارس، شدت وزش باد در برخی نقاط استان یزد به حدی است که سبب شکسته شدن شیشه برخی منازل به ویژه نورگیرها، شکسته شدن شاخه‌های درختان در بلوارهای اصلی شهر و کندی عبور و مرور شده است.

تردد در خیابان‌ها به دلیل احتمال سقوط اجسام و درختان خطرناک است و مردم به ویژه کودکان و کهنسالان از ترددهای غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند.

نقل از یزد آوا

ارسال نظرات