خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی بسیج ورزش استان همدان گفت: در گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز، 250 نفر از ورزشکاران بسیجی همدان به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه صعود کردند و یاد و خاطره شهدای ارتفاعات این منطقه را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۸۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا شمسی‌پور اظهار کرد: به منظور گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات ورزشکاران و مدال‌آوران همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: صبح دیروز و در گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز، 250 نفر از بسیجیان ورزشکار استان به همراه کاروان‌های راهیان نور و اقشار مختلف مردم به ارتفاعات مهم و استراتژیک بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه صعود کردند.

دبیر شورای عالی بسیج ورزش استان همدان اظهار کرد: ورزشکاران بسیجی همدان با رمز «یا زهرا (س)» و با یاد شهدای این عملیات غرور آفرین یاد و خاطره این عملیات و رزمندگان عملیات بازی دراز را گرامی داشتند.

وی افزود: عملیات ظفرمند بازی دراز با هدف آزادسازی ارتفاعات مهم و استراتژیک آن از دست متجاوزان بعثی از دو اردیبهشت سال 60 با همکاری نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی آغاز و بمدت هشت روز به‌طول انجامید.

گفتنی است بازی دراز، مکان پر رمز و رازی است که امروز علاوه بر در آغوش گرفتن سه لاله سرخ گمنام، قدمگاه فرماندهان غیور و دلیری است که با خلق حماسه های بی نظیر، به الگویی از رشادت و مقاومت در برابر متجاوزان تبدیل شدند. وقتی قدم بر جاده ای می گذاری که به یکی از قلل بازی دراز (به ارتفاع 1100متر ) برسی و یادمان سه کبوتر عاشقی که فضای این قله را عطرآگین کرده اند .زیارت کنی می توانی نشانه های پایداری،شجاعت و مقاومت در آن روزها را با چشم خود ببینی .

این جا قطعه ای از کربلاست. و امروز هر بهار، شقایق های این دیار، یاد جنگ و جنگاورانی که با دستان خالی به نبرد با دشمن رفتند و آن روزها، همه بهشتیان در این سرزمین جمع بودند. و اگر خوب گوش بسپاری می توانی زمزمه شبانه جنگاوران را با گوشدل بشنوی و صدای چکاچک شمشیر هایشان را.

سفر معنوی ورزشکاران همدانی نیز از مناطق عملیانی ثلاث باباجانی، سر پل ذهاب، یادمان شهید چمران در پاوه، ازکله، قصر شیرین و یادمان مرصاد را مورد بازدید قرار دادند و با رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.
همچنین کاروان بسیبج ورزشکاران شب" لیله الرغائب" را در منطقه عملیلاتی قراویز حضور داشتند و در کنار شهدای سرافراز این منطقه به راز و نیاز با خداوند منان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات