رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه در ساختار اداری کشور اعتقاد به شورا باوری وجود ندارد، گفت: شوراهای شهر باید در دو بعد اجتماعی و سرمایه‌گذاری مشارکت داده شوندو از تخصص و اندیشه مردم به خوبی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۶۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا بصیری‌پور امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری همدان با اشاره به اینکه در شوراهای شهر ظرفیت های قانونی خوبی وجود دارد که برخی‌ها از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است، افزود: متاسفانه در کشور ما شورا باوری هنوز به خوبی جا نیفتاده و این درحالی است که اگر مردم شوراها را باور داشته باشند می توانند آن را یاری کنند و شورا یاور شوند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از اعضای شورای شهر مسئولیت شورای عالی استانها را نمی دانند، اظهارداشت: نداشتن علم کافی راجع به وظایف شورای عالی استان های از بزرگترین مشکلات شوراهاست.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه این شورا تنها مرجعی است که می‌تواند به طور مستقیم به مجلس شورای اسلامی طرح بدهد، عنوان کرد: همچنین شورای عالی استان ها تنها مرجعی است که می‌تواند از طریق کانال دولت به مجلس لایحه دهد.

بصیری‌پور با تاکیدکرد: اگر اعضای شوراها در جهت رضایت‌مندی مردم حرکت کنند حضور مردم در انتخابات شوراها نیز پررنگ‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار شورا با ۱۱۷ هزار عضو در کشور در حال خدمت هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۵ هزار شورا روستایی و بیش از یک هزار و ۱۶۱ شورای شهری است.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه ۹ اردیبهشت سالروز تاسیس شوراها به فرمان امام خمینی(ره) است، گفت: شوراهای شهر باید در دو بعد اجتماعی و سرمایه‌گذاری مشارکت داده شوندو از تخصص و اندیشه مردم به خوبی استفاده کنند.

بصیری‌پور با بیان اینکه شوراها می توانند با همدلی و همکاری یکدیگر کارهای بزرگی انجام دهند، عنوان کرد: اعضای شوراها باید مسائل و مشکلات را نیز با استفاده ار نیروهای متخصص، اهل فکر و اندیشه آسیب شناسی کنند.

وی همچنین در پایان با اشاره به شعار سال یادآور شد: انتظار ما از شوراها این است که قصه همدلی را در سال «همدلی و همزبانی، دولت و ملت» تحقق بخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات