کاتب :

استانی شدن انتخابات سبب کاهش هزینه‌های اجرایی انتخابات می‌شود

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس سبب افزایش کارآیی مجلس، کاهش تعداد داوطلبان و هزینه‌های اجرایی انتخابات، گسترش فرهنگ و اندیشه حزبی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۱۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: استانی شدن انتخابات از ضرورت‌های امروز کشور است و نمایندگان با درک کامل این مسایل با کلیات آن موافقت کردند.

وی افزود: پس از سال‌ها بحث و گفت‌وگو پیرامون این موضوع که شروع آن از پنجمین دوره مجلس بود با همت نمایندگان مجلس نهم این زحمات به ثمر نشست و طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با رفع همه نقایصی که تاکنون گفته می‌شد، به صحن علنی آمد و کلیات آن تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تصریح کرد: ما در کشور قوانین بسیار زیادی داریم که این حجم قانون در برخی موارد شفافیت را از بین می‌برد و راه برای دور زدن قانون را باز می‌کند لذا ضرورت دارد تا مجلس بعدی یکی از مهمترین امور خود را بررسی، اصلاح و تدوین قوانین جاری کشور قرار دهد و با نگاه کلان و توجه به پیشرفت و تعالی جامعه این امور را پیش برد.

کاتب ادامه داد: مهمترین مزیت این طرح این است که موجب جلب شدن توجه نمایندگان به مسائل کلان کشور می‌شود و از بخشی‌نگری پرهیز خواهد شد همچنین ارتقای سطح کیفی و افزایش کارآیی مجلس، کاهش تعداد داوطلبان و هزینه‌های اجرایی انتخابات، گسترش فرهنگ و اندیشه حزبی، برنامه محوری به جای شخص محوری و کاهش درگیری‌های قومی و قبیله‌ای از جمله مزیت‌های این طرح هستند.

"استانی شدن انتخابات کمک می‌کند افرادی که برنامه مدون و کارنامه روشنی از خود بر جای گذاشته‌اند و نزد عموم مردم استان مقبولیت دارند، شانس بیشتری برای ورود به مجلس شورای اسلامی داشته باشند. رقابت که استانی شود نزدیکی و غرابت بیشتری با حوزه ملی ایجاد می‌شود، همچنین در شرایط مختلف توسعه‌ای و عمرانی باز هم سطح دید، رقابت و تعامل نمایندگان ارتقا خواهد یافت".

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس به صورت استانی، به نمایندگان در جامعه بزرگتری رای داده خواهد شد و اشخاصی که در معرض انتخابات قرار می‌گیرند ناچارند افکار عمومی بیشتری را متقاعد کنند لذا شعارها و برنامه‌هایشان هم کارشناسی‌تر و مدون‌تر خواهد بود.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح به مجلس دهم برسد چراکه اگر 4 سال دیگر نیز به همین منوال پیش برود طبیعتا آسیب‌های بیشتری به کشور وارد خواهد شد.

ارسال نظرات