مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان در آستانه آغاز هفته كارگر در جمع نمازگزاران سنندج سخنراني كرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۹۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، احمد رشيدي در خطبه هاي پيش از نماز جمعه مسجد جامع سنندج با تبريك فرارسيدن هفته كار و كارگر و نهم ارديبهشت ماه سالروز شهادت شهيد اوستا عبدالحسين برونسي (روز بسيج كارگري)، اين ايام را به همه مردم كردستان بويژه جامعه زحمتكش كارگران تبريك گفت.

رشيدي با اشاره به خدمات ارائه شده از طريق اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به شهروندان گفت: اين اداره كل در زمينه خدمت رساني به مردم استان بويژه به كارگران از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.

وي با بيان اينكه صيانت از نيروي كار، مهمترين اولويت اين اداره كل در حوزه روابط كار است افزود: سال گذشته بيش از 8700 بازرسي از واحدهاي كارگري انجام گرفت و با تكيه بر اصل سه جانبه گرائي؛ بهره مندي کارگران از حق دادخواهي در برابر مراجع قانوني مستقل و بي طرف پيگيري گرديد .

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان در زمينه اشتغال جوانان نيز گفت: از طريق 17 كاريابي غير دولتي فعال در استان، بيش از 1700 نفر ساماندهي شغلي شدند و همزمان ساير برنامه ها از طريق دبيرخانه كارگروه اشتغال به رياست استاندار پيگيري گرديد.

رشيدي ترويج فرهنگ كار گروهي و تجميع سرمايه هاي كوچك براي راه اندازي كسب و كارهاي بزرگ را جزو برنامه هاي حوزه تعاون اين اداره كل برشمرد و افزود: سال1393 بيش از 70 تعاوني با 1770 نفر عضو و اشتغالزايي 1094 نفر در استان تشكيل شد.

وي همچنين خواستار مشاركت همراهي مردم در تشكيل تعاوني هاي توسعه عمران شهري به عنوان يكي از برنامه هاي اصلي حوزه تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان در سالجاري شد.

رشيدي در جمع نمازگزاران سنندجي با بيان اينكه سال گذشته 4دوره مسابقات ورزشي در مناسبت هاي مختلف و در سطح كشوري برگزار شد افزود: تعداد 37 كارگر ورزشكار به مسابقات كشوري از جمله نخستين المپياد كاروان كارگران ورزشكار در مازندران اعزام شدند كه توانستند در رشته وزنه برداري مقام نخست كشوري اين المپياد را بدست آورده و در مجموع رتبه دهم كشوري را كسب كنند.

دبير ستاد گراميداشت هفته كارگر همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي اين ستاد در استان اشاره كرد و گفت: ديدار با خانواده هاي شهداي كارگر - غبار روبي و عطر افشاني مزار مطهر شهداء كارگر– ديدار كارگران استان با نماينده ولي فقيه – ديدار با خانواده هاي كارگران نمونه و زنان سرپرست خانوار، برگزاري مراسم روز بسيج كارگري و نيز برگزاري جشنواره تجليل از كارگران و گروه هاي كار نمونه در روز جمعه 11 ارديبهشت ماه از جمله برنامه هاي اين ستاد براي گراميداشت هفته كارگر امسال است.

ارسال نظرات