گزارشي از وضعيت نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان

روزهاي كابوس‌وار در آسيا

دو تيم حذف شدند و دو تيم ديگر هم كار صعودشان به هفته آخر كشيد تا ليگ قهرمانان آسيا برخلاف دور رفت، اين هفته‌ها به كام تيم‌هاي ايراني نباشد.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۵۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از جوان آنلاين در حالي هفته دوم دور برگشت ليگ قهرمانان هفته گذشته برگزار شد كه تيم‌هاي تراكتور و فولاد در فاصله يك هفته تا پايان مرحله گروهي از دور رقابت‌ها كنار رفتند و پرسپوليس و نفت در شرايطي كه مي‌توانستند اين هفته صعودشان را به مرحله بعدي قطعي كنند، كارشان به هفته آخر كشيد تا هفته دوم برگشت ليگ قهرمانان براي نمايندگان ايران در ‌آسيا هفته كابوس‌واري باشد، هفته‌اي كه سهم تيم‌هاي ايراني سه شكست و يك مساوي بود.

پرسپوليس

پرسپوليس تنها يك امتياز مي‌خواست تا خيال قرمزها براي صعود به دور بعد راحت شود و بازي آخرشان تشريفاتي شود اما انگار كابوس سرخپوشان از ليگ برتر به آسيا هم رسيده است و هواداران اين تيم بايد براي صعود چشم به هفته پاياني داشته باشند. اين در حالي است كه تا قبل از بازي برگشت با لخويا، كسب 9 امتياز در چهار بازي حكايت يك پرسپوليس متفاوت در آسيا را داشت، تيمي كه برخلاف ليگ داخلي ايران كه شكست پشت شكست مي‌آورد، در ليگ قهرمانان يك چهره متفاوت داشت و با يك چرخش 180 درجه‌اي توانسته بود در آسيا براي ايران آبروداري كند. در اين شرايط بود كه چهارشنبه شب پرسپوليس در دوحه به مصاف لخويا رفت، تيمي كه در تهران با سه گل شكست خورده بود. يك مساوي پرسپوليس را 10 امتيازي مي‌كرد تا شاگردان برانكو با قطعي كردن صعودشان، در بازي پاياني مرحله گروهي تنها براي قرار گرفتن در رده‌هاي اول و دوم به ميدان بروند.

با وجود اين پرسپوليس در مسابقه برگشت با لخويا يادآور همان تيم ضعيف ليگ برتر بود و در نهايت هم با سه گل مغلوب نماينده قطر شد تا زنگ خطر براي تيم برانكو به صدا در بيايد. حالا پرسپوليسي‌ها براي صعود در آخرين بازيشان چهارشنبه 16 ارديبهشت در تهران بايد بنيادكار را شكست دهند. آن هم تيمي كه با يك امتياز در قعر جدول و حذف شده است. در گروه A لخويا با 10 امتياز در صدر است، پرسپوليس با 9 امتياز دوم است و النصر با 8 امتياز در رده سوم است.

نفت تهران

نفت تهران هم مانند پرسپوليس شرايط خوبي براي صعود زودهنگام داشت، شاگردان منصوريان پيش از بازي‌هاي هفته پنجم با هفت امتياز از چهار بازي تيم صدرنشين گروه B بودند و با پيروزي برابر پاختاكور در تهران مي‌توانستند در فاصله يك هفته تا پايان مرحله گروهي جشن صعود به مرحله بعد را بگيرند. اما نفتي‌ها هم مانند پرسپوليسي‌ها فرصت‌سوزي كردند و در برابر پاختاكور به تساوي رضايت دادند تا هم صدر جدول را از دست بدهند و هم كارشان به هفته آخر بكشد. البته منصوريان كه تيمش در ليگ جنگ سختي براي قهرماني دارد، در اين بازي وحيد اميري يكي از بهترين بازيكنان تيمش را از ابتدا به ميدان نفرستاد تا اين بازيكن براي ليگ استراحت كند. در اين گروه العين با پيروزي‌اي كه به دست آورد 9 امتيازي شد و به صدر رسيد و نفت با 8 امتياز در رده دوم قرار گرفت. حالا شاگردان منصوريان براي صعود بايد در هفته‌آخر در يك بازي سخت مقابل العين در امارات قرار بگيرند و براي صعود بايد اين تيم را شكست دهند، هر چند شايد يك مساوي هم بتواند حكم به صعود نفت بدهد.

فولاد

فولاد خوزستان با شكست برابر السد و كسب دومين شكست متوالي‌اش در ليگ قهرمانان از آسيا كنار رفت تا تمركز شاگردان اسكوچيچ روي ليگ باشد. فولاد در حالي كه در دور رفت با سه تساوي سه امتياز كسب كرده بود، در دور برگشت ابتدا به الهلال باخت و سه‌شنبه شب گذشته به السد هم باخت تا با سه امتياز در رده آخر گروه C قرار بگيرد و حذف شود. در اين گروه الهلال و السد صعودشان به مرحله يك‌هشتم نهايي قطعي شده است.

تراكتور

آنها هم مانند نفتي‌ها ليگ قهرمانان را فداي ليگ برتر كردند، آن هم در شرايطي كه شانس صعود به مرحله بعد را داشتند. با تمام اينها تراكتور هفته دوم دور برگشت با شكست دو بر يك مقابل نسف‌قارشي از دور مسابقات حذف شد تا بازي آخر شاگردان اوليويرا يك بازي تشريفاتي باشد. سرمربي پرتغالي با توجه به صدرنشيني تراكتور در ليگ در بازي اين هفته ليگ قهرمانان ترجيح داد دو ستاره اصلي‌اش يعني آندو تيموريان و لوسيانو ادينهو را از ابتدا به ميدان نفرستد تا اين دو بازيكن براي بازي‌هاي ليگ استراحت كنند. نتيجه اين تصميم هم اين شد كه نتيجه بازي رفت اين بار هم تكرار تا تبريزي‌ها مانند سال گذشته باز هم نتوانند از مرحله گروهي ليگ قهرمانان صعود كنند. تراكتور با اين شكست چها امتيازي باقي ماند و در قعر جدول گروه D قرار گرفت تا بازي آخر شاگردان اوليويرا برابر الاهلي در دبي تشريفاتي باشد. در اين گروه الاهلي عربستان با 11 امتياز صعودش را به مرحله بعد قطعي كرده است و براي تيم دوم جنگ بين نسف قارشي هفت امتيازي و الاهلي امارات پنج امتيازي است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار