قانون حجاب در همه کشورها اجرا می شود

گروسی گفت: امروزه در دنیا حتی کشورهایی که اعتقادی به عفاف و حجاب ندارند نیز قوانینی در این زمینه در سازمان های دولتی وضع کرده اند.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۵۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: برای مقابله با وضعیت حجاب مسئولین باید با همکاری روانشناسان، صدا و سیما و رسانه های جمعی کار بنیادی و منسجم انجام داده و از کارهای مقطعی بپرهیزند استفاده از نقش رسانه برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب جزئی از اعتقادات ملی ما است و در این زمینه باید از لحاظ فرهنگی بیشتر کار شود گفت: در تهاجم فرهنگی غرب با استفاده از ابزار رسانه توانستند بر جوانان اثر بگذارند بنابر این دستگاه های مرتبط مانند صداو سیما و رسانه ها، باید بحث عفاف و حجاب را به لحاظ فرهنگی جا بیندازند و این نقش مهم را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه این تأثیرگزاری همه گیر نبوده افزود: امروزه اکثر جوانان ما به اصول معتقد و درصد کمی از آنها از تبلیغات رسانه های غربی تاثیر گرفته اند که برای مقابله با این تهاجم فرهنگی باید رسانه ها در این زمینه پیشتاز بوده و با فرهنگ سازی الگوهای مکتب ما در قالب هنر ارزش حجاب را به جامعه برگردانند.

گروسی ضمن اشاره به تصویب قانون امربه معروف و نهی از منکر در مجلس خاطر نشان کرد: لازمه اجرای این قانون علاوه بر فرهنگ سازی استفاده از تمام ابزارها بالاخص دانشگاه هاست.

نماینده مردم شهریار در خاتمه با بیان اینکه امروزه در دنیا حتی کشورهایی که اعتقادی به عفاف و حجاب ندارند نیز قوانینی در این زمینه در سازمان های دولتی وضع کرده اند ادامه داد: بنابراین نقش دستگاه های اجرایی در این زمینه بسیار مهم و بی بدیل است، آنها باید با قوانینی که در سازمان های خود وضع می کنند موضوع عفاف و حجاب را اجرایی نمایند.

ارسال نظرات