سرهنگ پاسدار رمضانعلی طالبی در گفتگو با خبرگزاری بسج درباره عدم اقدام جدی در مبارزه با دانه درشت ها گفت : دولت نه تنها در بحث کلان اقتصادی که حتی در حذف دهک های پردرآمد نیز مشکل دارد و مدت هاست در این کش و قوس است که ایا دهک های پر درامد را حذف کند یا خیر.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۴۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

سرهنگ  پاسدار رمضانعلی طالبی در گفتگو با خبرگزاری بسج درباره عدم اقدام جدی در مبارزه با دانه درشت ها گفت :دولت نه تنها در بحث کلان اقتصادی که حتی در حذف دهک های پردرآمد نیز مشکل دارد و مدت هاست در این کش و قوس است که ایا دهک های پر درامد را حذف کند یا خیر.

وی افزود: دولت تصور میکند بخشی از افکار عمومی با انجام این کار از دولت رویگردان میشود یا در سرمایه گذاری  تاثیر منفی میگزارد اما دولتی ها  اگر میخواهند جلب اعتماد بکنند و سرمایه گذاران واقعی را جلب نمایند باید بدنبال جلب اعتماد باشند  در صورتیکه عکس این موضوع است و بارها حضرت اقا فرمودند برای جلب سرمایه گذار باید اعتماد سرمایه گذاران  واقعی را جلب کنید .

این فعال بسیجی تصریح کرد:برخی اشخاص و افراد و شخصیت ها یا جریان هایی که سود میبرند چوب لای چرخ  اقدامات تنبیهی با دانه درشت ها میگذارند و فضایی که فراهم میکنند مانع میشوند که این اتفاقات  بیافتد .

 سرهنگ طالبی درباره نقش قشر کارگر در اقتصاد مقاومتی گفت :کارگران زحمت کش  ما در دوران سخت تحریم که در دهه اول انقلاب  نیز بسیار پویا وارد شدند و در همان سالهای اول می بینیم  چهارهزار نفر از کارگران راگروهک های امریکایی  به شهادت رساندند این به دلیل نقش قشر کارگری است  و اراده و تعلق آنها  به نظام است.

وی با اشاره به تعداد کثیر شهدای کارگر در طول دفاع مقدس گفت : در جامعه هزاران نفر از این قشر در جبهه ها به شهادت رسیدند و 14000هزار شهید ازاین قشر تقدیم انقلاب شده است.اگر دولت ما قادر باشد از ارکان اجرایی با از بین بردن اختلالاتی که هست حتما نقش کارگران قابل اتکا است .

سرهنگ طالبی گفت:با توجه به صحبت های اقا فرمول  اقتصاد مقاومتی وجود دارد و ایشان این شاکله را در وضعیت های مختلف ارایه دادند و هم چارچوب نیزتعریف کرده اند ولی یکی از معضلات فعلی اتکا به دولت است و امادگی کم دولت برای تغییر این وضعیت  ؛متاسفانه حتی در واگذاری ها و اجرای اصل 44 به گونه ای عمل میشود که حتی علاقه مندان به این طرح را پشیمان میکند .اگر روی پای خودمان بایستیم به جای وابستگی به نفت به سمت داخل برویم میتوانیم نفسی بکشیم.

وی تصریح کرد:در جاهایی که بخش خصوصی هم هست اختلافات  بین کارگر و کارفرما وجود دارد و مدیریت های غلط و ناوارد و چینی و غیر فنی و گماردن این افراد ضربه بزرگی به بخش دو لتی میزند .

طالبی با اشاره به مدیریت های غیر بومی در واحد های صنعتی گفت: این موضوع  ایجاد آسیب پذیری میکند، آمایش سرزمینی بخش تولیدی و صنعتی  بسیار مهم است ؛صرف اینکه در برخی استانها وام های بانکی از بهره محدودی برخوردار است برخی از افراد در بخشهای دیگر فعالیت آغاز میکنند و پس از آن هم  طرح تماممیشود و این ها همه با استفاده از طرح های  کوتاه مدت از منابع بانکی است.


ارسال نظرات