نخبه قرآنی کشور ارتباط شعار امسال که با نام همدلی و همزبانی؛ دولت و ملت نامگذاری شده است را مصداق آیه ۱۰۳ از سوره مبارکه«آل عمران» که می فرماید؛ «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...» عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۴۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
حبیب‌الله صابری نسب پیشکسوت قرآنی گفت: با توجه به این نکته که هوش و تیزبینی مقام معظم رهبری زبانزد خاص و عام نه‌تنها در عرصه ملی؛ بلکه در میادین بین‌المللی است؛ ازاین رو ایشان هرسال را با نامی پرمحتوا مزین کرده و خط‌مشی دولت و مردم را معین می‌کنند.

وی ارتباط شعار امسال که با نام همدلی و همزبانی؛ دولت و ملت نامگذاری شده است را مصداق آیه 103 از سوره مبارکه «آل‌عمران» که می‌فرماید؛ «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید» عنوان کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلابی با درایت ژرف و شگفت‌انگیزی مردم و دولت را به اتحاد و وحدت تشویق فرمودند.

نامگذاری شعار سال پیامدهای قابل قبولی را برای انقلاب رقم خواهد زد

صابری‌نسب در ادامه با بیان این مطلب که نامگذاری شعار سال توسط معظم له پیامدهای قابل قبولی را برای انقلاب رقم خواهد زد، اضافه کرد: ایشان برای تحقق این مهم راهکارهایی را نیز برای پیشبرد برنامه‌ها ارائه می دهند که اگر درست پیاده شود ار نتایج مطلوبی برخوردار خواهد بود.

وی اتحاد و همدلی را گامی برای پویایی هرچه بیشتر اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی داست و اظهار کرد: بدون تردید اگر دل‌های ما به هم نزدیک و از زیاده خواهی و مطالبات خواسته‌های غیرضروری پرهیز کنیم خواهیم توانست به منویات ایشان جامه عمل بپوشانیم.

وظایف جامعه قرآنی در تحقق شعار سال

صابری‌نسب همچنین به تشریح وظایف جامعه قرآنی در تحقق شعار سال پرداخت و اضافه کرد: با توجه به این نکته که فعالان حوزه قرآن از وجه قابل قبولی در جامعه برخوردارند با ایجاد فضایی صمیمی و آرام بهتر می‌توانند در ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان کمک کنند.

این پیشکسوت قرآنی در بخشی دیگر از سخنان خویش با استناد به آیات و روایات ائمه اطهار(ع) دست خداوند با جماعت خواند و اضافه کرد: بدون شک اگر تمامی مردم و دولتمردان در تمامی ادارات، ارگان‌ها و نهادها با یکدیگر همسو باشند و از انجام امور غیر انسانی پرهیز کنند به فرمایشات گهربار ایشان جامه عمل پوشانده می‌شود.

مدرس دانشگاه‌های اراک در پایان، اظهارکرد: نقل است در کلام امام راحل که فرمودند؛ رمز بقای انقلاب ایران در حقیقت رمز پیروزی انقلاب است؛ بنابراین آحاد مردم در هر مقام و مرتبه‌ای که هستند باید به این امر مهم توجه کرده و از تبعیت از ایشان ذره‌ای عقب‌نشینی نکنند.


ارسال نظرات