عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:عربستان با این اقدام اشتباه به شدت جایگاه خود را از دست داد و هوشیاری کشورهای دیگر از جمله پاکستان و ترکیه در عدم همراهی سعودی ها سبب شد تا این کشور تنها به جنگ یمن برود و سرافکنده از آن خارج شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۲۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی،درباره شکست عربستان از ملت یمن و بررسی علت این حمله در زمانی که جهان اسلام با بحران های مختلف روبه روست اظهار داشت: وقتی سلمان به عنوان پادشاه عربستان درجای خود مستقر شد برای نشان دادن قدرت حکومتش چه به افکار عمومی داخلی و چه به مردم کشورهای دیگر به یمن حمله  ولی به بدترین شکل ممکن شکست خورد.

وی افزود: پشت حمله عربستان و کشتار گسترده زنان و کودکان یمنی اهداف زیادی وجود داشت که عربستان به هیچ کدام از آنها دست نیافت، نخست آن که سعودی ها می خواستند با مطرح کردن مجدد موضوع خادم حرمین شریفین افکار عمومی جهان را نسبت به قدرت و نفوذ کاذب خود در جهان اسلام آگاه کنند،  خواسته استکبار و صهیونیستم جهت برهم زدن امنیت منطقه و از طرفی انتظار برای همراهی مصر، پاکستان و ترکیه در جهت ایجاد یک اتحاد عربی و مانورتبلیغاتی به عنوان یک قدرت منطقه ای.

عضو کمیسیون امنیت تصریح کرد: عربستان با این اقدام اشتباه به شدت جایگاه خود را از دست داد و هوشیاری کشورهای دیگر از جمله پاکستان و ترکیه در عدم همراهی سعودی ها سبب شد تا این کشور تنها به جنگ یمن برود و سرافکنده از آن خارج شود.

کوثری در پایان با تاکید بر این که اگر عربستان به این رویه ادامه دهند به شدت دچار مشکل خواهد شد اظهار داشت: پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص مالیده شدن دماغ آنها به خاک نشان می دهد اگر عربستان به این شیوه ادامه دهد دیگر جایگاهی در منطقه نخواهد داشت، زیرا نمی توان افکار عمومی را به این نحو فریب داد.

 

ارسال نظرات