رویکرد دولت در بحث حجاب

تفکرات سیاسی دولت های گوناگون تأثیر مستقیمی بر وضعیت عفاف و حجاب داشته است.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۰۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

محسن ذوالفقاری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج پیرامون وضعیت حجاب در دانشگاه ها گفت: سیاستگذاری های دولت های مختلف بر روند مسائل فرهنگی تأثیر می گذارد در حوزه عفاف و حجاب نیز هر زمان اصول در نظر گرفته شد و نظارتها قوی بود وضعیت مطلوب بوده است و هرگاه نسبت به این حوزه بی تفاوت بودیم به سمت رویکردهای منفی کشیده شدیم.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال خبرنگار بسیج که مسئولین چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اند گفت: این مباحث در شوراهای فرهنگی مطرح می شود ولی نقطه اتکای آنها برای تصمیم گیری موازین و اصول شرعی نبوده و سخت گیری چندانی صورت نمی گیرد برای بهبود وضعیت حجاب باید مسئولین فرهنگی و حفاظت دانشگاه ها یک سری اصول را در دانشگاه ها اجرایی کنند.

مسوول بسیج اساتید استان مرکزی در ادامه افزود: در دو سال گذشته توجه به این موضوع کم شده و در حال حاضر وضعیت مطلوبی نمی بینیم تذکراتی که داده میشود چندان سختگیرانه نیست و در داخل دانشگاه ها روی این موضوع نظارت زیادی وجود ندارد.

ذوالفقاری جهت بهبود وضعیت حجاب در دانشگاه ها پیشنهاد کرد: جلسات بصیرتی و معرفتی به خصوص برای دانشجویان جدید الورود برگزار گردد و در این جلسات موازین و قوانین اسلامی و فرهنگی در دانشگاه ها برای دانشجویان تفهیم گردد و مسئولین برای آغاز هر ترم برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند.

وی در خاتمه اظهار داشت: برای جا انداختن معیارهای اسلامی به جای معیارهای غربی باید مناظره هایی با عنوان عفاف و حجاب در دانشگاه ها برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار