رییس سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: نقش غيرقابل جايگزين نهاد انقلابى سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحنه هاى مـتـعـدد و مـتـنـوع بـر هـيچ كس پوشيده نيست.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۸۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

سردا سیدصادق ناوندی رییس سازمان بسیج کارمندان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: جوانان متعهد انقلابی که با یاری خدا و رهبری امام خمینی رحمه‌الله توانستند پس از سال‌ها مبارزه، رژیم پهلوی را سرنگون کنند، باید برای حفظ و تداوم این نهضت، از انقلاب و دستاوردهای آن محافظت می‌کردند. بنابراین، از همان ابتدای پیروزی انقلاب، هسته‌های اولیه حفاظت از انقلاب اسلامی به وجود آمد. یکی از آنها نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه‌الله در دوم اردیبهشت سال 1358 تشکیل شد.

وی با اشاره به تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی، افزود: هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش احکام الهی است.

ناوندی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه‌ خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران که فرمودند: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود»، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزون بر جنبه دفاع در برابر دشمن، ضریب امنیتی کشور را با ایجاد روحیه امیدواری افزایش داد و معادله‌های دشمنان را در ایجاد تهدید نظامی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هم زد.

رییس سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: سپاه پاسداران از ابتداى تشكيل تاكنون مهم ترين نقش را در پاسدارى از انقلاب اسلامى و دسـتـآوردهاى آن ايفا کرده است و نقش غيرقابل جايگزين اين نهاد انقلابى در صحنه هاى مـتـعـدد و مـتـنـوع بـر هـيچ كس پوشيده نيست

ناوندی تصریح کرد: يكى از اين صحنه هاى مهم ، دفاع از انقلاب اسلامى در مقابله با ضد انقلاب اعم از داخلى و خارجى است كه در صدد بودند انقلاب و كشور را بـا انـواع تـوطـئه هـا بـه نـابـودى بـكـشـانـنـد و نقش دیگر این یادگار ماندگار امام عظیم الشان، متولی اجرای فرمان در تشکیل بسیج مستضعفین است که امام فرمودند" بسیج الگویی برای تمامی جهان مستضعفین و ملت های مسلمان عالم است که امروز معجزات بسیج در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و ... در مقابل توطئه های مثلثی آمریکایی، عبری و عربی به ثمر نشسته و نقشه های شوم آن ها را علیه مسلمانان ناکام گذاشته است.

وی، جدییت در رابـطـه با انجام فعالیت و وظايف الهی، شناسايى دقيق هدف، مـشـورت بـا نـيـروهـا و صرفه جویی و قناعت در مصرف بيت المال را از دیگر ویژگی های پاسداران برجسته انقلاب اسلامى دانست.

رییس سازمان بسیج کارمندان کشور با تاکید بر حضور موثر سپاه در عرصه سازندگی، افزود: پس از پذیرش قطع‌نامه 598، سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، وارد میدان سازندگی کشور شد. هدف سپاه از ورود به این عرصه، استفاده بهینه از منابع و امکانات اقتصادی و عمرانیِ موجود در سپاه، مشارکت در اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، کسب تجربه و دانش فنی به منظور افزایش توان دفاعی سپاه، تداوم ارتباط سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص بسیجی در توسعه کشور بود.

ناوندی در پایان سخنان خود گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدت‌زمانی کوتاه، شگفتی جهانیان را برانگیخت. نهادی که هیچ‌گونه پیشینه نظامی‌گری نداشت و از آموزش‌های کلاسیک دانشکده‌های نظامی بی‌بهره بود، چنان افتخارهایی آفرید که عظمت آنها را در ژرفای سخن معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه‌الله که فرمودند: " اگر سپاه نبود کشور هم نبود" و همچنین مقام معظم رهبری که فرمودند: " هر رکنی از ارکان کشور بلرزد من آن را به رکن سپاه پیوند می زنم" می توان یافت.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار