رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان:

هویت یابی بانوان و تصحیح نگرش ها نسبت به جایگاه زن، عوامل تقویت حیا در زنان است

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه طرح کارگروه زنان وخانواده مجمع عالی بسیج استان گیلان، برای تقویت و ترویج حیا در بین زنان، تدوین شده است، گفت: تقویت باورهای دینی، هویت یابی بانوان وتصحیح نگرش ها نسبت به جایگاه زن، موجب تقویت حیا در زنان می شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۵۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سیده طاهره دلخوش، در سومین مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس با اشاره به اینکه مسئله حیا زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار و پرداختن به آن، نیازواقعی جامعه امروزی است، اظهارکرد: باتوجه به بررسی های به عمل آمده، وضعیت حیاء زنان و دختران جوان در جامعه نگران کننده است.

وی عوامل فرهنگی و اعتقادی،عوامل بیولوژیکی و روانی، عوامل اجتماعی و عوامل سیاسی را موجب ترویج بی حیایی و بی عفتی در برخی از زنان دانست و عنوان کرد: عوامل فرهنگی و اجتماعی مانند عدم شناخت و آگاهی، ضعف ایمان و تاثیرپذیری ازفرهنگ غرب، خانواده، جامعه و محیط های آموزشی هستند.

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان افزود: طرح کارگروه زنان و خانواده مجمع عالی بسیج استان گیلان، برای تقویت و ترویج حیا در بین زنان، تدوین و در این جلسه، با رای اعضا مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در این جلسه، به تصویب می رسد.

دلخوش هدف از این طرح را ترویج و تقویت حیا در مادران و دختران جوان دانست و گفت: تنویر و آگاه سازی خانواده ها در مورد عواقب و پیامدهای منفی بی حیایی زنان در جامعه، از دیگر اهداف این طرح است.

وی راهکارهای تحقق این طرح را تقویت باورهای دینی در زنان و هویت یابی بانوان عنوان و بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای مادران وکرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها، بهره گیری ازظرفیت آموزش وپرورش، صدا وسیما، رسانه های جمعی و بسیج اقشار، تامین اوقات فراغت زنان، ایجاد پایگاه ها و مراکزمشاوره رایگان ازجمله ی دیگر راهکارهاست.

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان تاکید کرد: تصحیح نگرش های موجود در جامعه نسبت به جایگاه زن، از راهکارها و همچنین نتایج این طرح است.

ارسال نظرات