خبرهای داغ:
امام جمعه کبودراهنگ گفت: مسئولین بهداشت توجه و نظارت به ایمنی مواد غذایی موجود در بازار را از اولویت های خود قرار دهند تا سلامت مردم به مخاطره نیافتد.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۳۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت‌الاسلام یوسف روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبودراهنگ با اشاره به هفته سلامت و نامگذاری امسال به عنوان سال تامین سلامت غذایی، گفت: بسیاری از بیماری های موجود در جامعه به دلیل استفاده از مواد غذایی ناسالم و آلوده است.

وی با بیان این که برخی مواد غذایی موجود در بازار سلامت افراد را با خطر مواجه می کند، گفت: مسئولین بهداشت نباید به برخی سودجویانی که می خواهند با امنیت غذایی مردم بازی کنند، اجازه فعالیت دهند.
امام جمعه کبودراهنگ به مسئولین بهداشت شهرستان توصیه کرد: توجه و نظارت به ایمنی مواد غذایی موجود در بازار را از اولویت های خود قرار دهند تا سلامت مردم به مخاطره نیافتد.
وی به بیان اهمیت تغذیه سالم در اسلام پرداخت و با اشاره به آیات و روایات ائمه معصومین صلوات الله علیهم، گفت: تغذیه سالم باعث رشد جسمی و روحی انسان می شود.
روحانی ضمن تاکید بر استفاده از مواد غذایی با کیفیت از سوی مردم، گفت: پرخوری نیز سلامتی را به خطر می اندازد و باید از آن به شدت پرهیز کرد.
وی ریشه ابتلا به بسیاری از بیماری ها را پرخوری عنوان کرد و گفت: دین اسلام انسان ها را از پرخوری نهی کرده به اعتدال در خوردن غذا سفارش كرده است.
امام جمعه کبودراهنگ در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به فضیلت ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رجب، بهترین فرصت برای تزکیه نفس از زنگارهای گناه است و مردم باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند.
وی ماه رجب را دارای ویژگی های ویژه ای عنوان کرد و گفت: رحمت الهی در این ایام بر مردم فرو می ریزد و در عین حال گناه در این ماه عزیز هم بسیار نکوهیده و دارای عقوبت سنگینی است.
روحانی ضمن تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از فرصت این ماه گفت: استغفار و توبه در این ماه باعث ریزش گناهان و تخلیه روح از بدی ها می شود.
وی به شب لیلة الرغائب در این ماه اشاره کرد و گفت: لیلة الرغائب، اولین شب جمعه ماه رجب و از شب های مهم سال است که فرشتگان در اطراف کعبه جمع می شوند و برای روزه داران طلب غفران می کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات