خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قهاوند گفت: حمله عربستان به يمن را بايد حاصل تحقير‌شد‌گي اسلام امريكايي در عراق، سوريه و لبنان ارزيابي کرد، آل‌سعود كه با هزينه ميلياردها دلار در سه كشور ياد شده هيچ نتيجه‌اي را در سبد خود نمي‌ديد مستقيم وارد شد تا بتواند آن حقارت تاريخي را جبران کند.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قهاوند، حجت‌الاسلام حسین محققی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار داشت: تاریخ یمن به روشنی نشان می دهد هر کشوری به این سرزمین طمع کرده و آن را مورد حمله نظامی قرار داده، سرانجام با سرشکستگی آن را ترک کرده است.

وی بیان کرد: در مداخلات نظامی دهه‌های اخیر به یمن، نیروهای انگلیسی در سال 1316 این کشور را از هوا و دریا مورد حمله قرار دادند ولی بر اثر مقاومت مردم مجبور به عقب نشینی شدند.

امام جمعه شهر قهاوند افزود: از سال 1324 سعودی‌ها تاکنون 6 بار به یمن حمله نظامی کرده ولی هر بار، دست از پا درازتر مجبور به قبول شکست و خواری شدند بنابراین حمله اخیر عربستان به یمن تازگی نداشته و در ادامه همان تجاوزات شکست خورده قبلی و آزمون خطاهای قبلی رژیم آل سعود است که این بار نیز نتیجه ای برای ریاض نخواهد داشت.

وی گفت: حمایت از منصور هادی و برگرداندن مشروعیت بهانه‌ای بیش از ارتجاع عربی و تبدیل شدن یمن به جدیدترین الگوی حکومت اسلامی است و مردم سالار و پیوستن آن به جبهه مقاومت هراس دارد.

محققی ابراز داشت: حمله عربستان به يمن را بايد حاصل تحقير‌شد‌گي اسلام امريكايي در عراق، سوريه و لبنان ارزيابي کرد، آل‌سعود كه با هزينه ميلياردها دلار در سه كشور ياد شده هيچ نتيجه‌اي را در سبد خود نمي‌ديد مستقيم وارد شد تا بتواند آن حقارت تاريخي را جبران کند.

وی افزود: برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در عملیات نظامی موسوم به «طوفان قاطع» و تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

امام جمعه شهر قهاوند گفت: تقاضاي سعودي‌ها از برخي كشورهاي بزرگ اسلامي براي ورود به جنگ علاوه بر مشروعیت بخشیدن و کاستن از اعتراضات و انتقادات جهان اسلا م به اين دليل بود كه اطمينان حاصل كنند پول‌هاي كلاني را كه قبلاً خرج كرده‌اند امروز قابليت ميوه چيني دارد و دليل دوم آن اينكه با محوريت خود در يك جنگ نيابتي بتوانند خود را محور جهان اهل اسلام معرفي و ذره ای از آبرو و اعتبار نداشته خود را بازیابی کنند.

وی ادامه داد: در واقع عربستان با واقعیتی تلخ مواجه شد و دلارهای نفتی اهدایی نتوانست کشورهایی چون مصر و پاکستان را در کنار شاهزادگان قرار دهد.

محققی تصریح کرد: با حملات هوایی عربستان به یمن، نه تنها انصارالله و مردم این کشور را تسلیم خواسته های شاهزادگان عیاش سعودی نکرده بلکه امروز هر یمنی خود را یک حوثی و بخشی از نیروی مقاومت سراسری «انصارالله» می‌داند.

وی افزود: تجاوزعربستان موجب همدلی و وحدت و یکپارچگی ملت یمن و عکس العمل و تنفر گروهها و قبایل همسو با آل سعود شد.

امام جمعه قهاوند با بیان اینکه بحران یمن مصداق دیگری ازدموکراسی غرب را به نمایش گذاشته است، گفت: دنیا مشاهده کرد که می توان رییس جمهورمنتخب و قانونی مصر را به زندان فرستاد و با حمایت آمریکا و آل سعود کودتایی کرد، برای سقوط حکومت قانونی بشاراسد سالها جنگ داخلی به راه انداخت، داعش را به سراغ حکومت قانونی درعراق فرستاد، در اوکراین آشوب به پا کرد، رئیس جمهور قانونی را مجبور به ترک کشور کرد و می‌توان صدای آزادیخواهی ملتی را در بحرین و یمن به گلوله بست و با محاصره مجازات کرد.

وی ادامه داد: وقتی معترضان اوکراینی کیف را اشغال کردند و ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور قانونی این کشور به روسیه رفت، آمریکایی‌ها اعلام کردند یانوکوویچ با خروج از کشور، اعتبار و مشروعیت خود را از دست داده است اما وقتی در یمن منصور هادی که استعفا نیز داده، فرار می‌کند، همچنان مشروعیت دارد و می‌تواند بهانه‌ای برای آغاز یک جنگ باشد.

*داعش اولین تجربه راهبرد مدیریتی آمریکا بود

محققی با بیان اینکه تهاجم هوایی به یمن جنگ نیابتی عربستان سعودی و اجرای نقشه آمریکا با سیاست جدید است، افزود: اوباما در دانشکده نظامی وست پوینت نیویورک اصلی ترین خطوط راهبرد امریکا در سیاست خارجی آینده اش را چنین بیان می کند که به دلیل تنفر شدید مردم امریکا از آغاز هرگونه جنگ جدید، ضعف و خستگی مفرط ارتش امریکا و مشکلات جدی اقتصادی، امریکا در سیاست خارجی اش، استراتژی مداخله مستقیم را کنار گذاشته و به جای آن بر مدیریت از راه دورواجتناب ازمداخله مستقیم و واگذار کردن حل مشکلات منطقه‌ای به بازیگران منطقه ای با سرمایه مادی و انسانی کشورهای اسلامی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: این استراتژی اعترافی صریح و تلخ به پایان دوران ابرقدرتی نظامی آمریکا محسوب می‌شود و به همین دلیل، نوکران و مزدوران منطقه ای آمریکا فهمیدند که از این پس نباید به قدرت برتر حامی خود دل ببندند.

امام جمعه شهر قهاوند افزود: داعش اولین تجربه راهبرد مدیریتی آمریکا بود که غرب و حامیانش را در باتلاق خود گرفتارکرد و موضوع یمن، اولین مورد اجرای کامل راهبرد نوین یک بحران عظیمی در کنار مرزهای بالاترین متحد عربی و منطقه ای آمریکا بروز کرده است.

وی ابراز داشت: آمریکا نه می تواند مستقیما مداخله کند و نه مسئله را به حال خود رها کند، در نتیجه از مزدوران منطقه ای خواسته خود دست به کار شوند و در مقابل روی کمک سیاسی، اطلاعاتی امریکا حساب کنند.

محققی با بیان اینکه امریکا تصور می کند به این ترتیب می تواند مشکلاتش را حل کند بی آنکه با تبعات مداخلات مستقیم دست و پنجه نرم کند، گفت: آمریکا در یمن می خواهد مشکلی در درجه مشکل سوریه را با ابزار سعودی حل کند تا دوباره گرفتار تجربه عراق نشود.

وی ادامه داد: آنچه امریکایی ها به آن دقت نکرده اند این است که وقتی ارتش امریکا که خود را ارتش درجه یک جهان می داند از ترس تکرار تجربه های گذشته، رسماً خود را کنار می کشد چگونه توقع دارد سربازهای آفتاب ندیدهسعودی از عهده حل بحرانی با این عظمت برآیند.

خطیب نماز جمعه قهاوند با بیان اینکه مسئله یمن، به خوبی نشان خواهد داد که راهبرد جدید همانند مداخله مستقیم ناکارآمد است، گفت: مردم مقاوم و مظلوم یمن ثابت خواهند کرد دوران قلدری و استثمار ملتها به تاریخ پیوسته است و دلارهای نفتی و ادعای خادم الحرمینی نمی تواند دهان ملتها را بسته و حکومتها را مطیع خود کند و چه آینده‌نگر بودند امام راحل عزیزکه می فرمایند «امروز جنگ حق و باطل،‌ جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهين بي‌درد شروع شده است... امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون‌هاي فتنه و جاسوسي مبدل شده‌اند كه از يك طرف اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاي كثيف درباري، اسلام مقدس‌نماهاي بي‌شعور حوزه‌هاي علمي و دانشگاهي، اسلام ذلت و نكبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايه‌داران بر مظلومين و پابرهنه‌ها و در يك كلمه اسلام امريكايي را ترويج مي‌كنند و از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش امريكاي جهانخوار مي‌گذارند».

وی افزود: عيني‌ترين مصداق جملات حضرت امام ماجراي اخير يمن است امروز آل سعود مصداق مرفهين بي‌دردي هستند كه از ثروت سرشار حج و منابع نفتی سرمست شده‌ وحشیانه عليه ملتي به جنگ برخاسته‌اند كه مصداق فقر و پابرهنگان امروز تاريخ هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات