فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا گفت:سپاه باید از پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب محافظت نماید.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۶۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

سرهنگ کیا عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در صومعه سرا، با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی جز وظایف ذاتی سپاه است.

وی با بیان اینکه این موضوع صراحتا در اصل 150 قانون اساسی آمده، افزود: در هر زمان و عرصه‌ای که خطری نظام مقدس ما را تهدید کند سپاه موظف است وارد عمل شود و از انقلاب دفاع نماید و این موضوع در همه ابعاد و عرصه ها صدق می کند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کسوت ضابط قضایی همانگونه که در قانون هم آمده می‌تواند در تمامی تهدیدات و خطرهایی که به انقلاب وارد می شود از خود نقش ایفا کند.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه فرقی ندارد تهدیدات در چه عرصه ای باشد، تصریح کرد: مقابله با اقدامات ضدایمنی، جاسوسی، خرابکاری، در حوزه های سیاسی، فرهنگی، سایبری و اقتصادی و... در همه جا سپاه فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال 93 یکی از مفسدین اصلی اقتصادی کشور و از بدهکاران بزرگ سیستم بانکی به اتهام راه اندازی شبکه فساد اقتصادی دستگیر شد و در عرصه سیاسی در فتنه 88 این سپاه بود که توانست با کمک نیروهای مردمی و بسیج قائله را خاتمه دهد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه لباس سبز پاسدار باطن سرخی دارد، یعنی به هر قیمتی شده باید از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کرد، اظهار داشت: امروز امکانات و تسلیحات سپاه برای دشمن مهم نیست و نیروی انسانی مومن و متعهد سپاه از اهمیت ویژه ای برای دشمنان برخوردار است.

سرهنگ عاشوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تعبیر ایشان از سپاه، افزود: ایشان سپاه را به مصداق آیه 158 سوره توبه تشبیه کردند که مسجدی که پایه و اساسش تقوی است، چنین مسجدی در برگیرنده آدم های پاکیزه، مومن و متعهد است.

وی گفت: اصل تشکیل سپاه به این خاطر نبود که فقط ایجاد ظرفیت و تولید قدرت کند چرا که این یک وظیفه حداقلی برای سپاه است که ارتش ارتش جمهوری اسلامی این کار را انجام می دهد و سپاهی ها این را یک غفلت استراتژیک می‌دانند که همه کارشان فقط در همین یک مورد باشد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 90 در جمع پاسداران، تصریح کرد: با پاسداری صحیح، به موقع، کامل و غیرمحافظه کارانه انقلاب را پیش ببریم نه با وضع موجود، یعنی سپاه باید از پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب محافظت نماید.

سرهنگ عاشوری خاطرنشان کرد: سپاه باید تحت فرماندهی ولی امر مسلمین انقلاب را به جلو ببرد که وظیفه اصلی این نهاد همین است که حضرت آقا فرمودند در سپاه نمی توان معمولی بود.

ارسال نظرات