خبرهای داغ:
معاون وزیر ارتباطات در آیین افتتاح 30 پروژه مخابرات و ارتباطات اسدآباد:
معاون وزیر ارتباطات گفت: ظرف دو تا سه ماه آینده پهنای باند وسیع کشور به میزان 300 گیگ افزایش یافته و زمینه واگذاری آن آماده خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۰۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمود خسروی امروز در آیین افتتاح 30 پروژه مخابرات و ارتباطات شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه چند پروژه بزرگ در کشور آغاز شده، اظهار کرد: پروژه تدبیر از جمله پروژه هایی است که آغاز شده و با این پروژه ظرفیت انتقال کشور در بحث ارتباطات و مخابرات توسعه می یابد.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه استان همدان یکی از نوت های اصلی مدنظر خواهد بود، افزود: پروژه تدبیر شبکه IP را می‌طلبد که یکی از نوت های شبکه IP در همدان و از نظر جغرافیایی Bake up آن شهرستان اسدآباد است.

خسروی با بیان اینکه مناقصه پروژه امید نیز طی دو ماه آینده آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود این پروژه ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد و استان همدان به یکی از درگاه های ارتباطات بین الملل تبدیل شود.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد تومان نیازمند است.

وی در ادامه با اشاره به ایستگاه ماهواره ای شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در پروژه های آینده، استان همدان به عنوان یکی از پست‌های ارتباطی کشور خواهد بود.

وی گفت: ایستگاه های ماهواره ای شهرستان اسدآباد با توجه به استعدادهای بالقوه هنوز هم از جمله زیرساخت های اصلی کشور محسوب می شود و به عنوان Bake up ارتباطات بین الملل در حال استفاده است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه ماهواره ای به علت تحول و ارتباطات دنیا ظرفیت قبل را دارا نیست، افزود: در آینده از ظرفیت های این ماهواره به عنوان پردیس ارتباطی و Bake up دیتاهای کشور استفاده بهینه خواهد شد.

خسروی همچنین خاطرنشان کرد: ظرف دو تا سه ماه آینده پهنای باند وسیع کشور به میزان 300 گیگ افزایش یافته و زمینه واگذاری آن آماده خواهد بود.

امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات 30 پروژه مخابرات و ارتباطات شهرستان اسدآباد با اعتباری افزون بریک میلیارد و 595 میلیونتومان به بهره برداری رسید.

در افتتاح این پروژه ها که با هدف توسعه زیرساخت مخابراتی و ظرفیت مخابراتی در بخش های ثابت، دیتا، شبکه کابل، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت انجام شد طرح توسعه مرکز ولیعصر شهر اسدآباد از 5 هزار شماره منصوبه به هفت هزار شماره، افتتاح سه سیستم کافوی نوری، راه اندازی ADSL، 19 نقطه روستایی شهرستان، 11 سایت BTS و BTS-WELL از جمله پروژه هایی بود که به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات