رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ساری با اشاره به اینکه ما خواهان رفع مشکل کشاورزان در زمینه بیمه کشاورزی هستیم، گفت: با تناقض‌های موجود در قوانین، کشاورز بر سر دوراهی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۳۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

               



خبرگزاری بسیج مازندران، کشاورزی بخشی از فرهنگ مردم مازندران است که با توجه به ویلاسازی‌ها و تغییرکابری غیر اصولی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، با آسیب جدی مواجه است؛ از سویی دولت برای حفظ سکونت در روستاها و پایداری کشاورزی، امکانات رفاهی و خدماتی را مستقر کرده اما از سویی دیگر، قوانینی وجود دارد که باعث می‌شود کشاورز دست از کشاورزی بکشد و عطای آن را به لقایش ببخشد.

 

24 فروردین‌ ماه امسال مصاحبه‌ای با عنوان «تناقض قوانین و مشکلات بر سر راه کشاورزان مازندرانی» از سوی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ساری در رسانه‌های مازندران منتشر شد که به نقض آشکار قانون کار در حوزه بیمه کشاورزان و همچنین نحوه صدور سند زمین‌های کشاورزی اشاره داشت.

 

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ساری در آن گفت‌وگو اعلام کرد: در حالی که طبق قانون کار، برای هر یک هکتار زمین، باید یک نفر بیمه شود اما ثبت اسناد، برای زمین‌های کمتر از دو هکتار، سند صادر نمی‌کند، ضمن اینکه تأمین اجتماعی هم بیمه کشاورزان را به ارائه سند و یا فروشنامه زمین منوط کرده است.

 

مهدی مرتضوی در گفت‌وگویی دیگر با بیان اینکه ما در قبال مردم منطقه تعهد داریم، گفت: بخش مرکزی شهرستان ساری با 130 روستا، بیش از 149 هزار نفر جمعیت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این بخش بیش از 90 هزار نفر جمعیت واجد شرایط رأی دارد و اعضای شورای اسلامی بخش هم برآمده از آرای مردم هستند، اظهار کرد: دولت تمام هموغم خود را لحاظ کرده تا روستائیان، انگیزه حضور در روستا را داشته باشند و کشاورزی هم از بین نرود و به همین دلیل باید شرایط بهتری در روستاها داشته باشیم و از طرفی هم اقتصاد کشاورز تقویت شود.

 

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ساری با بیان اینکه کشاورزان در دستگاه دولتی شاغل نبوده و سربار دولت نیستند، تصریح کرد: کشاورز می‌خواهد با مشغول به‌کار کردن فرزند خود در اراضی، کارآفرینی کند و هم انگیزه‌ای برای او ایجاد کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه کمترین حسن بیمه کشاورزی برای فرزندان کشاورزان، این است که کشاورز به فکر فروش زمین و یا تغییرکاربری نمی‌افتد، افزود: تأمین اجتماعی با ادبیات نادرست با کشاورزان برخورد می‌‌کند.

 

وی با بیان اینکه شورا نهاد رسمی و دارای جایگاه است و به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل، برای شورا قانون و جایگاه تعریف شده است، گفت: اداره ثبت اسناد مالکیت اراضی کشاورزان را زمانی به‌رسمیت می‌شمارد که دارای مهر شورا باشد اما تأمین اجتماعی رفتار دیگری دارد.

 

مرتضوی با اشاره به اینکه ما خواهان رفع مشکل کشاورزان در زمینه بیمه کشاورزی هستیم، گفت: با تناقض‌های موجود در قوانین، کشاورز بر سر دوراهی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها