نشست مدیرکل ارشاد مازندران با مدیران مسئول روزنامه‌های محلی

اشکال‌های زیاد درانتخابات خانه مطبوعات مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اشکال‌های زیادی به انتخابات خانه مطبوعات وارد است و چون در آن ایام نبودم، در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنم و بعد از رفع این مشکلات، کلنگ ساختمان خانه مطبوعات مازندران به زمین زده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۱۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های محلی استان با احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دیدار و به بیان مشکلات خود پرداختند.

 

مدیرمسئول روزنامه بشیر در این نشست به بیان مشکلات روزنامه‌های محلی استان پرداخت و گفت: اگر مدیران کارهای خود را به درستی انجام دهند ما هم مشکلی نداریم اما اشکال کار اینجا است که نمی‌توان نقدی بر عملکرد مدیران نوشت.

 

حسن درزی‌نژاد با اشاره به اینکه ما به دنبال انعکاس خدمات و عملکرد مسئولان و اعتلای نظام اسلامی هستیم، افزود: شرایط مطبوعات استان، خوب نیست و در جلسه شورای اداری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باید از حقوق مطبوعات دفاع کند چرا که روزنامه‌های مازندران در بسیاری از موارد، همدل و یک‌صدا مشکلات را می‌گویند.

 

وفایی‌نژاد مدیر مسئول روزنامه فجر خزر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه روزنامه‌های استان روزگار خوشی ندارند و بعد از انقلاب اسلامی هیچ یک از روزنامه‌های مازندران تعطیل نشدند در حالی که در دیگر استان‌ها این اتفاق رخ داده است، افزود: در گذشته استانداری مازندران به نشریات استان کمک مالی می‌کرد و تدابیری اتخاذ شود که این رویه از سر گرفته شود.

 

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران نیز در این نشست گفت: شفاف‌سازی یارانه مطبوعات در دولت تدبیر و امید، کار بسیار شجاعانه‌ای بوده است که در استان هم ساماندهی آگهی‌های ثبتی حرکت ارزشمند تیم دولت در مازندران بود.

 

شکرالله رضازاده با اشاره به اینکه هنوز واسطه‌ها و دلال‌ها در بعضی شهرهای استان در حوزه رسانه وجود دارند و باید نسبت به پاک‌سازی آنها اقدام کرد، افزود: رسانه باید برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مهم باشد، اگر رسانه دست افراد نااهل باشد خطرناک است و باعث بروز گرفتاری می‌شود.

 

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با اشاره به اینکه مردم مازندران، مردم ولایی هستند و مشکلی با برپایی موسیقی نداریم اما زمان آن باید با فرهنگ دینی و نگاه مردم مازندران هم‌خوانی داشته باشد،تصریح کرد: بعضی رسانه‌ها در زمان انتخابات، بروز و ظهور پیدا می‌کنند که این اداره‌کل باید با این پدیده مقابله کند و رسانه‌هایی را مورد حمایت قرار دهد که در همه شرایط و ایام مشغول فعالیت هستند.

 

رضازاده افزود: نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ، خطا است و اگر در کار مدیریتی خود این نگاه را دخیل کنیم نگاه زیبایی نیست، بروز چنین مسئله‌ای، زنگ خطر است.

 

مدیرعامل روزنامه خبرشمال نیز با بیان اینکه هیچ پالایشی در حوزه خبرنگاری استان وجود ندارد و افراد بدون مکانیزم، وارد این حوزه شده و ارزش این کار را زیر سئوال می‌برند در حالی که برای ورود به هر صنفی، قوانینی وجود دارد، گفت: 50 درصد از لیستی که خانه مطبوعات استان به عنوان خبرنگار دارد، در این حوزه فعالیت نمی‌کنند و در مشاغل دیگری مشغول به کار هستند.

 

مهدی روحی با اشاره به اینکه هیچ سازوکاری در حوزه ارتباطات برون‌مرزی نداریم و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مدیران رسانه‌ها، ظرفیت‌های رسانه‌ای دیگر کشورها را بازدید و رصد کنند، افزود: استان همسایه ما امروز این روابط را برای رسانه‌های گیلان ایجاد کرده در حالی که حوزه کاری ما به حوزه استان محدود شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم مازندران با رسانه‌های محلی و به ویژه با روزنامه‌ها کم و بیش، بیگانه هستند و در این زمینه نشستی با مدیرکل صدا و سیما تنظیم کرده و برنامه‌ای تدارک ببینند که خبرها، تحلیل‌ها و گزارش‌های روزنامه‌های مازندران به گوش مردم برسد، اضافه کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کتاب‌هایی را برای مدیران رسانه‌ها منتشر می‌کند و اگر این کتاب‌ها در استان هم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند به رشد و توسعه فعالیت رسانه‌ها کمک کند.

 

روحی با بیان اینکه با گذشت پنج ماه از فعالیت روزنامه خبرشمال، علاوه بر جذب چند نیرو و اشتغال‌زایی برای جوانان که از دغدغه‌های استان است، نسبت به راه‌اندازی سایت روزنامه که یکی از حرفه‌ای‌ترین سایت‌های روزنامه‌ای در شمال کشور است اقدام کردیم، گفت: از تبلیغات محیطی برای معرفی روزنامه بهره بردیم و جزو معدود رسانه‌ها در کشور بودیم که اپلیکیشن روزنامه را راه‌اندازی کردیم و با کارهای نو و الگوهای جدید، انتظار داریم ارزیابی از فعالیت رسانه‌ها صورت گرفته و همه در یک کفه ترازو قرار داده نشوند.

 

 در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به اینکه رسانه در دنیای امروز، به عنوان قدرت محسوب می‌شود و مدیری موفق است که تعامل خوب با رسانه داشته و رسانه را همراه خود بداند، گفت: مطبوعات محلی در تنگ‌دستی به دنیا می‌آیند و در فقر می‌میرند.

 

احد جاودانی با اشاره به اینکه فلسفه وجود یک رسانه این است که حافظ منافع مردم و نگاه دلسوزانه برای رشد و تعالی دیار خود باشد، تصریح کرد: اگر رسانه نقد نکنند، عنصر خنثی به شمار می‌روند و اگر مدیران مورد نقد قرار گیرند می‌توانند در کار خود موفق باشند، مدیران و مسئولان واحد روابط‌ عمومی دستگاه‌‌ها در مقابل نقد، گفتار و رفتار تخصصی داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نباید برخوردی با رسانه‌ها داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر در سطح مدیریت‌ها فساد مالی و یا اخلاقی وجود دارد به دلیل این است که دروازه نقد را به روی خود بسته‌اند، افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم و شهدای ما نخبه بودند و اگر امروز حضور داشتند، ما مدیر نبودیم پس نباید دچار غرور شویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم دستگاه‌ها و مدیران را مورد نقد منصفانه قرار دهند، ادامه داد: باید به مرز اعتدال و انصاف برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه یارانه رسانه‌ها را به طور جدی پیگیر هستیم و مدیران استانی هم باید برای حمایت از مطبوعات همت کنند، گفت: با استاندار مازندران درباره حمایت از رسانه‌های محلی صحبت می‌کنم و در اداره‌کل ارشاد هر کسی کار کند در خدمت او هستیم، اعتبارم را در اختیار کارشناس غیرشفاف نمی‌گذارم چون به کسی دل‌بستگی ندارم، در حوزه فرهنگ و هنر، فضا باید باز باشد، حرف‌های مردم را بشنویم ولی هنجارهایی داریم که باید رعایت کنیم.

 

جاودانی با بیان اینکه مراودات با کشورهای همسایه را می‌پذیرم و در دستور کار قرار می‌دهم، تصریح کرد: اشکال زیادی به انتخابات خانه مطبوعات وارد است و چون در آن ایام نبودم، در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنم و بعد از رفع این مشکلات، کلنگ ساختمان خانه مطبوعات مازندران را به زمین می‌زنیم.

 

جاودانی در پایان گفت: رسانه‌هایی که فصلی و رسانه‌هایی که به صورت مستمر کار می‌کنند باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار