عبداله احمدی زاد گفت: برای سلامتی روحی و راونی افراد در سازمان ها باید زمینه های سازگاری افراد در محیط اداری آموزش داده شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۱۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عبداله احمدی زاد جانشین مسئول معاونت بهداشت سپاه امیرالمومنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از معقوله های سلامت بحث سلامت روان است؛  80 در صد بیماری های جسمی با فشار روانی همراه است.

این کارشناس ارشد بهداشت نظامی در ادامه بیان کرد: توجه به بحث بهداشت روانی خیلی مهم است و از دیدگاه دین نیز سلامت روح و جان بسیار مهمتر از سلامتی جسمی بوده و جسم و تن مرکبی برای رشد معنویت و شکوفایی عقلانی انسان است.

احمدی زاد با اشاره به اینکه سلامت روان  از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: نیرو های نظامی بخاطر شرایط کاری و ماموریت های محوله بیشتر نیازمند به روح و روان سالم تر و  آرامتری هستند.

وی افزود: یکی از اختلالات روانی که بیشترین تاثیر روی افراد می گذارد بحث استرس است، زیرا محیط دارای عوامل استرس زای زیادی از جمله استرس های ناشی از آسیب بدنی، انجام مآموریت های بلند مدت و سخت ، عوامل جوی هوا و دوری از خانواده بر روح افراد تاثیر گذار است.

عبداله احمدی زاد به عواملی که در آرامش روان افراد تاثیرات مثبت داردپرداخت و تصریح کرد: ایجاد جو صمیمی بین افراد با همدلی و صداقت، همکاری و احترام متقابل در میان کارکنان، پرهیز از اعمال روش های مبتنی بر زرو و اجبار، شناسایی استعدادهای بالقوه و فراهم ساختن رشد و شکوفایی این استعداد ها می توان محیط با آرامش تری برای کارکنان فراهم کرد.

کارشناس بهداشت نظامی سپاه امیرالمومنین(ع) افزود: باید در محیط های کاری از قضاوت های کورکورانه در مورد کار و رفتار کارکنان پرهیز کرد و دلایل کم کاری، غیبت، بی حوصلگی، کم توجهی های کاری را باید پیدا کرد.

احمدی زاد در آخر بیان کرد: محیط های سازمانی باید طرح ریزی شده باشد، وظایف اشخاص در آن مشخص شده و قبل از ورود به محیط های کاری آموزش های لازمی همچون زندگی در شرایط سخت، مهارت کنترل اضطراب، آشنایی با محیط کار و ... به کارکنان داده شود.

ارسال نظرات