پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با تلاش کوهنوردان بروجنی بر قله های مرتفع هیمالیا به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۸۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرهاد بهمنی اظهار کرد: غلامرضا خلیل زاده، کریم خاکسار، علی علی میرزایی، امید فیروزی و مصطفی احسان پورکوهنوردان بروجنی موفق شدند قله های کمپ اورست، کالاپاتار و آیلند پیک را در کشور نپال فتح کنند و پرچم کشورمان را بر قله های مرتفع هیمالیا به اهتزاز در آوردند .

رئیس هیات کوهنوردی استان افزود: کوهنوردان استان به قله های آیلند پیک با ارتقاع 6189متر، قله کالاپاتار با ارتفاع 5550متر و قله کمپ اورست با ارتقاع 5400 متر در کشور نپال صعود کردند.

وی با اشاره به اینکه تیم کوهنوردان بروجن تنها تیم صعود کننده از ایران به قله های آیلند پیک ، کالاپاتار و کمپ اورست است عنوان کرد: کشور ژاپن، چین و کشور ایران تنها سه کشور جهان هستند که موفق به فتح به قله های آیلند پیک ، کالاپالار و کمپ اورست کشور نپال در این فصل شدند.

بهمنی افزود: کوهنوردان استانمان با وجود ارتفاع بسیار زیاد و بارش سنگین برف در قله های هیمالیا موفق به صعود قله های آیلند پیک، کالاپاتار، کمپ اورست شدند.

وی بیان داشت: کوهنوردان استان از 2 فروردین ماه عازم کشور نپال شدند و در مدت 28 روز موفق شدند قلل هیمالیا را فتح کنند.

رئیس هیات کوهنوردی استان گفت: کسب این موفقیت توسط کوهنوردان شهرستان بروجن افتخاری بزرگ برای استان و مهین اسلامی ایران است.

ارسال نظرات