خبرهای داغ:
پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه امید داریم در زیر سایه پرچم انقلاب اسلامی شاهد متولد شدن آوینی ها در فرهنگ و هنر باشیم، بر بازگویی حقایق با زبان لطیف و تاثیرگذار فرهنگ به جهان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۱۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید هنرجو در همایش جریانات تکفیری و داعش که به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد به نقش تاثیر گذار رسانه های غربی و عربی در دامن زدن به آتش جریاناتی همچون داعش پرداخت و ضمن طرح پرسشاز فعالان فرهنگ و رسانه اظهار داشت: رسانه های ما در مقابله با این گروهک ها نباید در جایگاه تماشا چی ظاهر شوند.

وی افزود: فقدان تحلیل و تبیین‌های صحیح از جریان ضد دین و انسا و گزارش از کشتارهای بی رحمانه و غارتگری دشمنان اسلام به نام دین، اسلام هراسی را در سطح جهان تبلیغ می‌کند که در برابر این فاجعه، باید فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای حساب شده‌ای داشته باشیم .
این فعال رسانه‌ای افزود: ما در مقابل چهره نازیبایی که دشمنان برای اسلام سراسر رحمت ترسیم کرده اند چه کرده ایم؟ آیا توانسته‌ایم پیام اسلام رحمانی را به جهان مخابره کنیم؟ اگر بله تا چه سطح و میزانی؟ اگر امروز در مقابل این دست گروه‌ها اقدام صحیح انجام نگردد در آینده تاریخ اسلام در باره ما چه خواهند نوشت؟ اینها سوالاتی است که هریک از مسئولین فرهنگی و دانشجویان و دانشگاهیان با رجعت به خود بایستی پاسخ دهیم.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب اسلامی با حکمت و هوشمندی، سال گذشته خطاب به جوانان اروپا و آمریکا نامه‌ای نوشتند که پیآمد آن، طرح ضرورتی بزرگ در جوانان غربی نسبت به شناخت اسلام و منویات اسلامی بود.

این مدیر فرهنگیدر جمع دانشجویان دانشگاه آزاد همدان یادآور شد: آیا ما و نخبگان فرهنگی و رسانه ای کشور تا چه حد توانستیم از فرصتی که ایشان ایجاد کردند در راه روشنگری و بیان حقایق استفاده کنیم؟ متاسفانه منویات رهبری معظم و مطالبات بر حق ایشان مورد توجه رسانه های داخلی ما قرار نگرفته و مانند همیشه اغلب نخبگان و اندیشمندان خود را درگیر بازی های بیهوده سیاسی کرده اند و از فرهنگ غنی اسلامی که در آن همه جنبه های اقتصاد ، سیاست، رشد و تعالی و ... مورد توجه قرار دارد کم بهره هستند، باید بلند فریاد زد: نخبگان ! به خود بیائید.

این محقق و مدرس دانشگاه در ادامه به نقش بی‌انکار دولت‌های غربی و عربی در جریان‌سازی گروه‌های سلفی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این نمایش همیشگی غربی هاست، ابتدا یک ماجرای ساختگی و مضر را طراحی می کنند و بعد در مقام ناجی در رسانه ها ظاهر شده و خود را نگران انسانیت معرفی می کنند که این از طنز های تلخ قرن رسانه هاست.

وی ادامه داد: امید داریم در زیر سایه پرچم انقلاب اسلامی شاهد متولد شدن آوینی ها در فرهنگ و هنر باشیم و حقایق را با زبان لطیف و تاثیرگذار فرهنگ به جهان بازگو کنیم.

هنرجو در پایان گفت: درب لانه ای که آمریکا، استعمار نو و دولت های بی ریشه عربی برای تغذیه حشرات کشنده تعبیه کرده بودند امروز به شکل عجیبی باز شده است و هریک از این حشرات رسانه ای را در اختیار گرفته و افکار مسموم خود را گسترش می‌دهند، در چنین شرایطی چاره ای جز استفاده از تمام ظرفیت های هنری و فرهنگی از قبیل سینما، تلویزیون، موسیقی، ادبیات و... که هریک رسانه ای پویا و تاثیرگذار به شمار می آیند، نیست و باید هوشمندانه و بجا از هریک از این ابزار تاثیرگذار استفاده کنیم تا بتوان در مقابل این دست تفکرات و گروه های الحادی ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات