خبرهای داغ:
یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: صعود به بازی دراز رزمایش ملی راهیان نور است.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۱۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه و به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، سردار سعید قاسمی با اشاره به برخی اتفاقات رخ داده در مناطق غربی ایران و به‌ویژه عملیات‌های منطقه بازی دراز اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی اتفاقات بسیاری در محور غرب رخ داد و این بخش در زمان جنگ و در دوران بعد از آن و ترویج ایستادگی و مقاومت مردم غریب واقع شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه محور غرب یکی از محورهایی بود که در ابتدای جنگ و در پایان جنگ به عنوان محور دسترسی به پایتخت محسوب می‌شد، بیان کرد: عملیات‌های دفاع مقدس به سه جبهه جنوبی، میانی و غرب تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی افزود: جبهه میانی جنگ از این رو برای ما مهم است که در آن سه روز پس از پایان جنگ مناطق قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کرمانشاه و در نهایت قزوین و تهران در معرض تاکتیک‌های تهاجمی دشمن قرار گرفت و جبهه‌ای که ما هرساله در اردیبهشت ماه به آن می‌پردازیم یادآور رشادت‌ها و دلاوردمردی‌های مردم و رزمندگانی است که در جبهه میانی و غرب کشور بسیار خوش درخشیدند.

قاسمی ادامه داد: در محور کرمانشاه یعنی اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین که یک محور عملیاتی است اتفاقات زیادی در ابتدای جنگ و در دوران جنگ و پس از امضای قطعنامه رخ داده است که این اتفاقات را هر ساله در یک برنامه سه روزه برای اقشار مختلف مردم مرور می‌کنیم و راویان به شکل زنده این اتفاقات را برای حضار شرکت کننده در این مراسم بازگو می‌کنند.

وی تاکید کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، شاهد شکوفایی و شکوه بیشتری نسبت به سال گذشته در این محور خواهیم بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این حرکت مردمی امسال در روزهای دوم، سوم و چهارم اردیبهشت در مناطق عملیاتی غرب کشور انجام می‌شود گفت: در منطقه بازی دراز دو عملیات موفق داشتیم که یک عملیات آن در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت انجام شده است.


ارسال نظرات