حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن ابراز خوشحالی از پذیرفته شدن فیلم سیاه «ناهید»...
کد خبر: ۸۵۱۳۳۰۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن ابراز خوشحالی از پذیرفته شدن فیلم سیاه «ناهید» در بخش رسمی «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن اظهار داشت: «به عقیده من حضور فیلم سینمایی «ناهید» در جشنواره کن، بعد از یک وقفه طولانی و عدم حضور جدی سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی، آن هم در فضایی که دید مثبتی از سوی دنیای غرب متوجه ایران شده است، برای سینمای ایران یک خبر خوب به شمار می‌آید.»

این فیلم ، روایت زندگی زنی طلاق گرفته از شوهری معتاد است. زن یک پسرنوجوان دارد. شرط شوهر سابقش برای واگذاری حضانت به مادر ، شوهرنکردن اوست ولی ناهید ، عاشق مردی است که او هم ناهید را دوست دارد و بارها تقاضای ازدواج با وی را کرده است. نهایتا آن ها بصورت پنهانی و بدور از چشم پسرش ، به عقد موقت هم در می آیند . شوهر سابق ناهید ، ماجرا را می فهمد و به بهانه این که شرط واگذاری حضانت عدم ازدواج بوده ، پسر را از ناهید می گیرد و ادامه ماجرا...

فیلم «ناهید» همچون دیگر فیلم‌هایی که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور می یابند فیلمی سیاه نما است که در آن احکام اسلامی همچون حضانت را به لجن کشیده و سیاهی غیرواقعی و اغراق شده‌ای از زندگی زنان در ایران را به تصویر می‌کشد!

ارسال نظرات