آيا تحمل چاپ كتاب محمود دولت‌آبادي (عامل کودتای اسراییلی88) دشوارتر از تحمل اعطاي مجوز به بازرسان هسته‌اي است؟
کد خبر: ۸۵۱۳۳۰۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

جواد ماه‌زاده در روزنامه‌ی اعتماد نوشت :« وزارت ارشاد، استاد شجريان را هنرمندي بزرگ و فرهيخته مي‌داند اما اجازه برگزاري كنسرت‌هايش در‌اختيار آن نيست. به خوانندگان مجوز كنسرت در مشهد و شيراز داده مي‌شود اما دستور لغو كنسرت‌ها بديهي‌تر و الزام‌آورتر از مجوز اجراي آنهاست. خانم‌هاي ايراني حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند اما اگر تيمي خارجي، تماشاگر زن با خود داشته باشد، آنها مي‌توانند در جايگاهي ويژه بنشينند و تيم‌شان را تشويق كنند. اجراي اپراي سعدي لغو مي‌شود. «خانه پدري» كيانوش عياري از اكران بازمي‌ماند. دادن مجوز به كتاب «كلنل» محمود دولت‌آبادي هم ظاهرا در اختيار وزارت ارشاد نيست. كتاب‌هاي سروش دباغ يكي دو سال است كه مجوز نمي‌گيرند و معاونت فرهنگي ارشاد مي‌گويد از دست ما خارج است. »

وی افزود :« چرا براي موسيقي، كتاب و سينما نهادهايي فراتر از حوزه هنر تصميم مي‌گيرند؟ آيا تحمل چاپ كتاب محمود دولت‌آبادي و ساير نويسندگان وطن، دشوارتر از تحمل اعطاي مجوز به بازرسان هسته‌اي است؟ آيا ريسك برگزاري كنسرت‌هاي شجريان و قرباني و اپراي سعدي، بالاتر از ريسك توافق هسته‌اي است؟ محدوده تصدي‌گري دولت در امور فرهنگ و هنر تا كجاست و آيا دولت اراده‌اي براي مسووليت‌پذيري در اين عرصه دارد؟ جان كلام اينكه توازني ميان بخش‌هاي مختلف دولت ديده نمي‌شود. بخش فرهنگي دولت روحاني به اختيارات يا جسارت و مسووليت‌پذيري بيشتري نياز دارد.»

گفتنی است دفاع جانانه‌ی جواد ما‌ه‌زاده که خود از محکومین کودتای آمریکایی –اسراییلی 88 می‌باشد،از افراد و آثاری حمایت می‌کند که همگی از پادوهای کودتای مخملین سال 88 می باشند.افرادی چون محمد‌رضا شجریان که پس از حمایت از فتنه و خروج از کشور ارتباط تناتنگی با بهاییان لندن نشین و خوانندگان ضد انقلاب گرفته است. یا فیلم «خانه پدری»؛ که فیلمی درباره دخترکشی با چاشنی دین اسلام است که از لحاظ نشانه‌شناختی تفسیر تکان دهنده و کاملا ضدایرانی دارد . همچنین گفتنی است دولت‌‌آبادی از اعضای ارشد کانون منحله نویسندگان ایران، از حامیان چریک‌‌های فدایی خلق و از شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین است که در فتنه‌‌ی 88 و سایر اقدام‌‌های براندازانه، نقش لیدرگونه‌ای را در حوزه فرهنگی ایفا کرده است.

تمام این‌‌ها محتوای یادداشت یک خبرنگار حامی فتنه را تشکیل می ‌دهند ، یادداشتی که در روزنامه‌ی مجوز دار داخلی بدون کوچکترین واکنشی از سوی دستگاه‌های نظارتی در حال انتشار است!

ارسال نظرات