خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

روحانیون نقش مؤثری در آگاهی‌بخشی به مردم و ترویج الگوی صحیح مصرف دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به نقش روحانیت در آگاهی‌بخشی به مردم و ترویج الگوی صحیح مصرف گفت: روحانیون نیز باید در خصوص بیان مشکلات استان در تمام حوزه‌ها به خصوص آب وبرق و تشویق مردم به سمت مدیریت مصرف در این زمینه ورود یابند.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۰۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نشست ائمه جمعه و مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به سخن حضرت رسول اکرم(ص) در خصوص فقر و مدیریت غلط اظهار کرد: ایشان همواره فرموده‌اند که نگرانی من از فقر نیست بلکه از مدیریت غلط است چراکه فقر زائیده مدیریت غلط است و مردم باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

وی افزود: مردم در هر بخشی از امور زندگی خود که با مشکل مواجه می‌شوند به طور حتم مدیریت آن قسمت اشتباه بوده و باید بازنگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به مصرف بی‌رویه آب و برق در استان همدان عنوان کرد: اینکه در همدان مردم بر روی کشاورزی متمرکز شده‌اند به دلیل این است که صنعت به خوبی در این منطقه رشد و توسعه نداشته است.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی عنوان کرد: کشاورزی یکی از طاقت‌فرساترین شغل‌ها است، اما مردم از ناچاری و برای گذران معاش به این سمت سوق می‌یابند.

محمدی با بیان اینکه مسئولان باید فکری برای راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده در استان داشته باشند، ادامه داد: صرفه‌جویی در نعمت آب و برق نیازمند راه‌اندازی این کارگاه‌ها و رشد صنعت در استان است.

وی با اشاره به نبود آب کافی در برخی از روستاها و آبرسانی از طریق تانکر برای شرب آنها بیان داشت: باید در خصوص خطرهایی که در حوزه آب و برق وجود دارد به مسئولین هشدار داد تا به سمت طرح‌هایی بروند که مصرف آب آن کم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز درآمد کارهای دستی و هنری مانند فرش خوب بوده و زودبازده است، گفت: با احیا و نظارت بر این بخش و کیفیت کار می‌توان مدیریت صحیحی بر منابع آبی استان داشت.

وی با اشاره به نقش روحانیت در آگاهی‌بخشی به مردم و ترویج الگوی صحیح مصرف تأکید کرد: روحانیون نیز باید در خصوص بیان مشکلات استان در تمام حوزه‌ها به خصوص آب وبرق و تشویق مردم به سمت مدیریت مصرف در این زمینه ورود یابند.

محمدی با بیان اینکه باید هشدارهای لازم در این زمینه داده شود، افزود: باید با همکاری تمام دستگاه‌ها و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما فرهنگ استفاده درست و منطقی از این منابع خدادادی به مردم منتقل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار