خبرهای داغ:
استاد دانشگاه بوعلی سینا خبر داد

شعار هفته سلامت امسال «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره»/ امروز تروریسم غذایی جامعه را هدف قرار داده است

استاد دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» گفت: از شاخصه‌های تروریسم، تروریسم غذایی است که جامعه امروز را هدف قرار داده و آلودگی‌های غذایی ایجاد شده باعث به خطر افتادن سلامت جانی افراد است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۸۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مصطفی کرمی در اولین روز از هفته سلامت در جمع پایوران و سربازان سپاه انصار الحسین(ع) اظهار داشت: امروز بحث امنیت غذایی در بسیاری از کشورها مطرح است که منظور از آن رسیدن غذا با حداقل ویتامین به افراد یک جامعه است.

وی ادامه داد: یک از شاخصه‌های تروریسم، تروریسم غذایی است که جامعه امروز را هدف قرار داده و آلودگی‌های غذایی ایجاد شده باعث به خطر افتادن سلامت جانی افراد است.

استاد دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در قرآن به خوردن غذای پاک تأکید شده است، گفت: پاک بودن غذا دارای دو جنبه است یکی پاک بودن از نظر شرعی و دیگری تأمین غذایی که دارای ویتامین‌های لازم برای بدن باشد.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، مراقبت از انسان، قبل از تولد وی آغاز می‌شود، تا در آینده نسل خوب و مفیدی برای جامعه پرورش داده شود.

کرمی با اشاره به سرانه مصرفی شیر در خانواده‌های ایرانی گفت: این سرانه در اواخر دهه 70 حدود 90 کیلوگرم بوده که بعد از مطرح شدن مصرف روغن پالم در شیر به 51 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» خاطرنشان کرد: در تولید غذای سالم و مقوله امنیت غذایی فاکتورهای زیادی نقش‌آفرین هستند که آگاهی بیشتر کشاورزان، وجود دستگاه‌های پیشرفته در صنعت غذا و... از جمله آنان است.

دکتر زارعی معاون بهداشت و درمان سپاه انصار الحسین(ع) نیز در ادامه این جلسه به تبین برنامه‌های هفته سلامت پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات