رنجبر از برنامه هاي گسترده تربيت بدني سپاه تهران بزرگ در سال جديد در حوزه هاي آموزش، ورزش همگاني و برگزاري جشنوراه هاي فرهنگي ورزشي خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۵۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از روابط عمومي سازمان ورزش بسيج، حسن رنجبر مسئول تربيت بدني سپاه تهران بزرگ درباره برنامه هاي سال 94 گفت: در سال جديد با توجه به هدفمان كه ايجاد شور و نشاط و ارتقاي سطح جسماني بسيجيان است برنامه هاي مختلفي را در نظر گرفته ايم كه در طول سال و به مناسبت هاي مختلف برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: برنامه هايمان در سال 94 در چهار محور انجام مي شود. اولين محور اصلي مان در برنامه هاي تربيت بدني سپاه تهران بزرگ، بحث آموزش است. در اين رابطه كلاس هاي مربيگري، مديريت و داوري براي خواهران و برادران بسيجي در بيش از ده رشته مختلف ورزشي برگزار مي شود و هدفمان از اين كلاس هاي ارتقاي سطح علمي بسيجيان در اين زمينه ها است.

رنجبر با اشاره به اينكه توجه به توسعه و گسترش ورزش همگاني از ديگر محورهاي برنامه هاي تربيت بدني سپاه تهران بزرگ است، خاطر نشان كرد: در بخش ورزش همگاني برنامه هاي مختلفي را در نظر گرفته ايم، اين برنامه ها شامل برگزاري كوهپيمايي هاي عمومي و خانوادگي و صعود هاي سراسري به قلل مختلف كشور است. در همين رابطه پيش بيني كرده ايم بيش از 140 هزار نفر در اين برنامه ها در طول سال شركت كنند.

مسئول تربيت بدني سپاه تهران بزرگ افزود: همچنين در بحث همگاني فعاليت پايگاه هاي استعداديابي و استعدادگريني در سطح تهران را داريم.پايگاه هاي استعداديابي در تهران در رشته هاي تيراندازي، جودو، تكواندو، كشتي و كاراته مشغول به فعاليت هستند. در بخش استعدادگزيني هم فعاليت هاي گسترده اي صورت گرفته كه نتيجه آن معرفي حدود 50 نفر از استعدادهاي رشته هاي مختلف ورزشي به تيم هاي ملي است.

وي سومين محور فعاليت هاي تربيت بدني سپاه تهران بزرگ را بحث آموزش رشته هاي مورد نياز براي بسيجيان عنوان كرد و گفت: با توجه به تاكيد اسلام براي فراگيري رشته هايي مانند تيراندازي و شنا در تربيت بدني سپاه تهران بزرگ آموزش اين رشته را براي پايوران و بسيجيان در نظر گرفته ايم. علاوه بر اينها رشته دفاع شخصي هم از ديگر رشته هايي است برنامه هاي آموزشي را براي آن در نظر داريم.

رنجير با اشاره به اينكه برگزاري مسابقات و جشنواره هاي فرهنگي ورزشي از ديگر برنامه هاي تربيت بدني سپاه تهران بزرگ است، تاكيد كرد: علاوه بر شركت در مسابقات قهرمان كشوري بسيج، برگزاري چندين المپياد و جشنواره فرهنگي ورزشي هم در برنامه هايمان در سال جديد قرار دارد. جشنواره ثارالله يكي از اين جشنواره ها است كه از ششم تا 31 ارديبهشت در 24 رشته ورزشي در سه بخش پايوران، خواهران و سربازان برگزار خواهد شد.

رنجبر در پايان اظهار داشت: در راستاي برگزاري هر چه بهتر برنامه هايمان در سال 94، در ابتداي سال كارگاه آموزشي برنامه هاي ابلاغي سال جديد را با حضور مسئولان حوزه، پايگاه ها و ناحيه ها برگزار كرديم و برنامه هاي سال جديد به اطلاع آنها رسيد. 

ارسال نظرات