فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سنندج از تجلیل از خانواده 329 شهید پیشمرگ مسلمان کُرد شهرستان با اهداء نشان کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۴۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ عبدالحسین یوسفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سنندج در دومین جلسه ستاد هماهنگی شهرستانی کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور مسئولین شهرستانی در فرمانداری برگزار شد، گفت: 329 شهید از مجموع هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد از شهرستان سنندج می باشند.

وی از تجلیل از خانواده 329 شهید پیشمرگ مسلمان کُرد شهرستان با اهداء نشان کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد که این کنگره در 28 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور سه استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با محوریت استان کردستان در سنندج برگزار می شود، خبر داد.

در این جلسه فرماندار شهرستان سنندج ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام شهداء و شهیدان به ویژه شهیدان پیشمرگ مسلمان کرد با اشاره به وجود تعداد 329 شهید از مجموع حدود 1000 شهید پیشمرگ مسلمان کرد در شهرستان سنندج آن را افتخاری برای استان و شهرستان سنندج عنوان نمود.

محمد ابراهیم زارعی گفت: این شهیدان حق بسیار بزرگی بر ما دارند چرا که رشادت ها و فداکاری های این عزیزان بود که عزت و افتخار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

دکتر زارعی جمع آوری سرگذشت شهیدان در قالب کتاب، برای انتقال خاطرات و رشادت های آنان به نسل های گذشته را از وظایف مسئولین و دست اندرکاران عنوان کرد و گفت: تهیه و تدوین دونوع کتاب به صورت گزارشی و تحلیلی برای مستندسازی سرگذشت و رشادت های شهیدان ضروری است.

ارسال نظرات