عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفتگو با بسیج:

منکر فشارها در پرونده مهدی هاشمی نیستم!

کد خبر: ۸۵۱۳۲۳۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

موسی غضنفر ابادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آبا برخورد ها در باره دانه دشت ها لطیف تر است گفت: درباره دانه درشتها فشارهایی هست و در پرونده های هرکس  که قدرت پولی و مالی و سیاسی داشته باشد این فشار ها وجود دارد و قابل انکار نیست اما توان قاضی و دستگاه قضا نیز بالاست و تا کنون هم قدرتمند عمل کردند .تا بحال دستگاه قضایی نشان داده با اقتدار تصمیم گرفته است و سعی شده تفاوتی  بین دانه درشت ها و مردم عادی وجود نداشته باشد.

وی درباره اطاله دادرسی برخی پرونده های قضایی مربوط به دانه درشت ها گفت : پرونده های خاص بستگی به نوع اتهام و دلایلی که مطرح است امکان اطاله  دارد و البته ممکن است در این بین برخی از وکلا با بهانه هایی مانند بیماری متهم زمانهایی را بگیرند اما عمده آن به خاطر تحقیقات پیرامون مسایل اتهامی است .

این نماینده مجلس درباره اینکه جو جامعه معتقد است حداقل مجازات برای پرونده دانه درشت ها وافراد متصل به قدرت در نظر گرفته میشود گفت : گاهی درخارج نسبت به یک پرونده جوی درست میشود که در خود پرونده آنگونه نیست و به همین دلیل انتظارات گاهی بیشتر از خود پرونده است و همین موضوع باعث میشود گمان بر این باشد که مجازات حداقلی در نظر گرفته شده است .

وی درباره حکم پرونده مهدی هاشمی گفت :نسبت به تصمیمات قضات خوشبینم اما منکر فشارها نیستم و معتقدم اینها خیلی نمیتواند کارگر باشد .

وی تصریح کرد :ان شاالله احکام بر اساس عدالت است البته تا به امروز حتی در مورد پرونده هاشمی معتقدیم رای خوبی صادر شده است .

غضفرآبادی افزود:هرکس صاحب قدرت پولی و سیاسی باشد این فشارها وجود دارد و میتواند رایزنی هایی کند و کسیه م که وجهه ای سیاسی دارد برای حفظ وجهه خودش این کارها را انجام می دهد اما این که آیا همه فشار میتواند قاضی را تحت فشار بگذارد یا نه مهم است .

وی در پایان درباره پرونده بابک زنجانی میلیاردر نفتی معروف گفت : زمانی که احساس کنیم پرونده به انحراف کشیده شده است اقدام میکنیم اما اکنون احساس ما این است که پرونده بابک زنجانی در مسیر مناسبی قرار دارد.

 

ارسال نظرات