خبرهای داغ:
کارشناس شبکه بهداشت بوئین زهرا:

امید به زندگی رابطه مستقیمی با طعام مصرفی دارد

کارشناس شبکه بهداشت بوئین زهرا گفت: امید به زندگی رابطه مستقیمی با طعام مصرفی دارد.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۳۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، مهندس اسماعیل قموشی  کارشناس شبکه بهداشت شهرستان بوئین زهرا در جلسه ای که در سپاه ناحیه بوئین زهرا به مناسبت هفته بهداشت برگزار شد به تبیین شاخصه های بهداشتی پرداخت.

قموشی با استناد به آیه «فلینظروا الانسان الی طعامه» غذای پاک را مورد تاکید اسلام بیان کرد و گفت: انسان باید به تغذیه خود اهمیت دهد و بداند چه غذایی را مصرف می کند.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی هر سال با توجه به تناسب نیاز جهانی یک شعار جهانی را برای کشورها مطرح می کند که شعار امسال این سازمان جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است.

قموشی با اشاره به اینکه بیش از 200 نوع بیماری از طریق مواد غذایی منتقل می شود افزود: مواد غذایی ناسالم می تواند بیماریهایی از قبیل سرطان، ناباروری و ... را برای انسان به همراه داشته باشد همانطور که غذای سالم می تواند برای انسان بسیار مفید فایده باشد.

این کارشناس شبکه بهداشت با بیان اینکه امید به زندگی رابطه مستقیمی با طعام مصرفی انسان دارد ابراز داشت: خوشبختانه با کنترل های مراکز مربوطه در امر غذا امید به زندگی در کشور ایران هر سال روبه افزایش است و هم اکنون امید به زندگی در ایران به 80 سال رسیده است.

 


2001/
پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها