همزمان با فرارسیدن ماه رجب مطرح شد
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با بیان اینکه در رجب رحمت الهی بر امت اسلام فرو می‌ریزد، توصیه‌هایی در ارتباط با بهره‌مندی از فضیلت‌های ماه رجب و چگونگی قرار گرفتن در معرض رحمت الهی بیان کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۶۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار با جانشین سپاه استان، معاونان، مشاوران و مسئولان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با تبریک فرارسیدن ماه رجب و روز ولادت حضرت باقرالعلوم(ع) با استناد به آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گفت: در ماه رجب رحمت الهی بر امت اسلام فرو می‌ریزد و در این ماه باید آمادگی لازم را برای بهره مندی از رحمت واسعه الهی کسب کنیم.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم خود را در معرض نسیم رحمت الهی قرار دهیم، گفت: در توصیه امام باقر(ع) است که با مراجعه راستین به خدا، خود را در معرض رحمت خداوند قرار بده.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی افزود: باید برای مراجعه راستین به خدا از مناجات و دعا در دل شب بهره‌گیری کرد، زیرا مناجات در دل شب در رسیدن به قرب الهی موثرتر است.

وی با تأکید بر توصیه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تقویت ایمان و انجام مراقب‌های دینی و معنوی افزود: ذکر و توسل و تهجد در دل شب از لوازم تقویت ایمان است و کسانی که مسئولیت بیشتری دارند در این خصوص نیازمندترند.

آیت‌الله ری‌شهری، پس از انس و مراجعه به خدا، دومین عامل در جلب بیشتر رحمت الهی را مهربانی با مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی که در شعار امسال نیز مورد تأکید قرار گرفته، زمینه ساز بهره مندی از رحمت الهی در جامعه خواهد بود.

وی همچنین در بیان پاسخ پیامبر اکرم(ص) به شخصی که از آن‌حضرت برای جلب رحمت الهی توصیه‌ای خواسته بود، گفت: انسانی که به خودش رحم کند یعنی گناه نکند و خود را مورد غضب الهی قرار ندهد و همچنین با دیگران مهربان باشد، مورد رحمت الهی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: بیشترین چیزی که زمینه ساز رحمت الهی است این است که انسان با همه مردم مهربان باشد.

وی با بیان اینکه با برخی از افراد مثل کسانی که موجب تضعیف نظام و رهبری می‌شوند و نسبت به خون پاک شهیدان و فداکاری‌های مردم و علما و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی ظلم روا می‌دارند، نمی‌توان مهربانی کرد، افزود: در روایتی آمده است که مهربانی کردن با کسانی که به دیگران رحم نمی کنند مانع رحمت خدا می شود.

آیت‌الله ری‌شهری در پایان عامل دیگری که موجب جلب بیشتر رحمت الهی می‌شود را یاد خدا برشمرد و گفت: در روایت آمده است که کسی که یاد خدا باشد، رحمت الهی شامل حال او خواهد شد و همچنین اگر کسی به تداوم در ذکر مشغول باشد، همه کارهای پنهانی و آشکار او درست می‌شود.

ارسال نظرات