خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

مسئولان از توانمندی‌ هنرمندان شاهد و ایثارگر غافل نباشند

هنرمندان شاهد و ایثارگر ارزشمندی در استان قزوین وجود دارد، ولی مسئولان تاکنون از توانایی‌های آنان غافل بودند.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۶۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوين،‌ محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در نشست ماهانه‌ی خانواد‌ی شهدا و ایثارگران با استاندار قزوين که با حضور هنرمندان شاهد و ايثارگر برگزار شد، با بیان اینکه هنرمندانِ ارزشیِ خوبی در استان حضور دارند، گفت: برای شناخت آنها نیاز به بانک جامع اطلاعاتی نیست، زیرا تعدادشان محدود است.

وی با اشاره به اینکه در استان قزوین تعداد هنرمندانی مانند مرتضی عبدحسینی که کارش مناسب بازار بوسنی‌ست، محدود است، گفت: چرا باید این هنرمند با ارزش کار بالایی که دارد به کشورهای خارج برای اجرای هنری اعزام نشود.

 حضرتی با بیان اینکه بی‌اعتمادی نسبت به هنرمندان برخاسته از ایثار و شهادت در استان قزوین وجود دارد، افزود: عده‌ای از حضور آنها ناراحتند چرا که حضورشان را مخل کسب درآمد اقتصادی می‌دانند، به همین دلیل سعی می‌کنند این هنرمندان را محو کنند.

وی با بیان اینکه شهدا مظلومند و فرزندانشان نیز بار این مظلومیت را به دوش می‌کشند، گفت: چقدر باید هنرمندان شاهد و ایثارگر، تاوان مظلومیت پدرانشان و همسنگرانشان را پس بدهند.

این فرهیخته‌ی ایثارگر، با اشاره به اینکه تاکنون چقدر بستر کافی برای جامعه ایثارگر در حوزه‌ی هنری در قزوین فراهم شده است، گفت: یک هنرمندی مانند عمار رسولی از توانایی‌های خوبی مانند تحصیلات، اجرا و بیان برخوردار است ولی چرا تاکنون مسئولان از وجود چنین هنرمند تئاتر برجسته‌ای غافلند.

حضرتی افزود: به نظر من این هنرمندان چوب تواضع و بی‌ادعا بودنشان را می‌خورند، اگر مثل دیگران گردنکشی می‌کردند و پاشنه درب مسئولان را از جا می‌کندند، در این شرایط نبودند و تا حالا برایشان نمایشگاه برپا و آثارشان را خریداری می‌کردند.

حضرتی با اشاره به اینکه شهر کوچکی مثل قزوین، تعداد هنرمندان شاهد و ایثارگر کمی دارد ولی عیار کارشان بالاست، گفـت: شناسایی آنها کار سخت و دشواری نیست و در بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان لازم است مقداری از تعارفات کم کنیم و بیشتر برای هنرمندان کار انجام بدهیم.

گفتنی است: در این نشست که با حضور استاندار و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، هنرمندان به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداخته و مدیران نیز پاسخ‌های لازم را ارایه کردند.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار