واکنش خرازی به عدم انتشار فک شیت ایرانی؛
دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و نیز صحبت های عراقچی عضو تیم مذاکره کننده که گفته است صحبت های من و آقای ظریف همان فکت شیت ایرانی است، تاکید کرد: این سخن آقای عراقچی بر خلاف منویات رهبری است و فکت شیت ایرانی منتشر شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۵۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،سید محمدصادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف حزب ندا با دیگر احزاب سیاسی بخصوص اصلاح طلبان و کارگزاران در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حزب ندا شورای مرکزی دارد و اگر بنا باشد در این خصوص تصمیم گیری کند، حتما تشکیل جلسه خواهد داد و نتیجه را اعلام می کند.

وی ادامه داد: این موضوع در اختیار بنده نیست و قطعا حزب فضای ایران را می سنجد، بررسی می کند و اگر دید که ائتلاف با سایر احزاب در چارچوب منویات رهبری باشد، آن وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم می رساند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و نیز صحبت های عراقچی عضو تیم مذاکره کننده که گفته است صحبت های من و آقای ظریف همان فکت شیت ایرانی است، تاکید کرد: این سخن آقای عراقچی بر خلاف منویات رهبری است و فکت شیت ایرانی باید منتشر شود.

خرازی در ادامه این گفت‌گو به تهدید ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور مبنی بر شکایت حزب ندای ایرانیان به خاطر انتشار سخنان وی در انتقاد از کسانی که منتقد بیانیه لوزان هستند با حالت عصبانی گفت: من در این خصوص صحبتی ندارم و مصاحبه هم نمی کنم، این موضوع را رها کنید.

فکت شیت ایرانی منتشر شود/"ندا"در چارچوب منویات رهبری با احزاب ائتلاف خواهد کرد

سید محمد صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان دیروز(سه شنبه) برای حضور در نشست دانشجویی با موضوع بیانیه لوزان وارد ایلام شد و در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام به سخنرانی پرداخت.

سید محمد صادق خرازی ذبیرکل حزب ندا در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:از زمانی که ایران تصمیم به هسته ای شدن گرفت 41 سال می گذرد و پرونده ای قطور هم در رژیم سابق و هم در جمهوری اسلامی در این خصوص وجود دارد.

وی اظهار کرد: معمار هسته ای شدن ایران در قبل از انقلاب دکتر احمد اعتماد می باشد و هم اکنون نیز وی در قید حیات می باشد و ناگفته های او از چگونگی هسته ای شدن در رژیم پهلوی،اقتدار ایران بعد از انقلاب را نشان می دهد.

سفیر و معاون سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود:درزمان رژیم سابق،ایران خواستاردر اختیار داشتن دو زنجیره 164 تایی سانتریفیوژ برای غنی سازی 2.5 درصد شد که با مخالفت آمریکا روبرو شد.

خرازی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به پیشرفت های چشمگیر ایران در زمینه هسته ای اشاره و ادامه داد:مقاومت ملت ایران و همت مقام معظم رهبری و فتوای ارزشمند ایشان موجب شد تا گام‌های بسیار بلندی برداشته شود و اکنون ایران می‌تواند بیش از پنچ هزار دستگاه سانتریفیوژ در چارچوب تفاهم نامه با کشورهای مهم جهان داشته باشد.

دبیر کل حزب ندا گفت:آنچه در لوزان اتفاق افتاده پیشروی سنگر به سنگر ما و عقب نشینی سنگر به سنگر دشمنان ایران است.

سفیر و معاون سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه مناسبات تطبیقی در خصوص تیم مذاکره کننده قبلی و فعلی درست نمی باشد عنوان کرد:هم تیم مذاکره کننده قبلی و هم تیم مذاکره کننده فعلی مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار داشته و دارند و آنچه که مهم است دستاوردی می باشد که در لوزان به دست آمده است.

وی ادامه داد:داشتن حق غنی سازی با پنج هزار دستگاه اولین دستاوردی است که تیم مذاکره کننده ایرانی توانسته است به دست بیاورد و این واقعا کار بزرگی بوده است.

خرازی دومین دستاورد مهم بیانیه لوزان را فعالیت مرکز فردو دانست و گفت: این موضوع یکی از مهمترین موضوعات مذاکرات بود و کشورهای 5+1 فشار سنگینی را وارد کردند تا این مرکز تعطیل شود اما با مقاومت جدی ایران، نتوانستند موفق به این کار شوند و این مرکز به مرکز تحقیقاتی فیزیک و مسایل صلح آمیز هسته‌ای مانند ایزوتوپ‌های پزشکی و کشاورزی تبدیل خواهد شد و همه تاسیسات فردو پابرجا خواهد ماند.

دبیر کل حزب ندا خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم سازمان ملل را دیگر دستاورد مهم بیانیه لوزان دانست و تاکید کرد:با صدور قطعنامه ذیل فصل هفتم،ایران از کشورهای تهدید کننده جهان خارج خواهد شد و کلیه تحریم ها هم برداشته می شود.

سفیر و معاون سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه با اشاره به اینکه بنده به کسانی که زحمات دیگران را نادیده بگیرند و خود را فاتح نشان دهند،نقد جدی دارم،تصریح کرد:باورم این است که تمامی تیم های مذاکره کننده ایرانی در صحنه دیپلماسی 15 سال گذشته،زحمت کشیدند و نباید زحمات آنها نادیده گرفته شود.

در ادامه صادق خرازی به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.

سفیر و معاون سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدات آمریکا بعد از بیانیه لوزان اظهار کرد:تهدیدات آمریکایی ها ناشی از مشکلات داخلی و درگیری کنگره و دولت می باشد و ادامه این ادبیات خشونت آمیز و تهدید آور دیوار اعتماد را فرو می پاشد.

بیانیه لوزان بار حقوقی دارد/ظریف خواستار رفتن ایران به فصل هفت سازمان ملل است

یکی از دانشجویان حاضر در نشست،ضمن انتقاد از خرازی به خاطر صحبت کردن در مورد کلیات بیانیه لوزان،از وی خواست که درباره جزییات نیز سخن بگوید که خرازی گفت:اجازه ندارم و نداشتم که درباره بیانیه لوزان حرف بزنم.

وی ادامه داد:به طور خلاصه می توان در خصوص بیانیه لوزان گفت که این بیانیه بار حقوقی دارد و به لحاظ حقوقی لازم الاجرا می باشد و هر کسی که می گوید بار حقوقی ندارد،برای فرار از پاسخگویی است.

خرازی افزود:مذاکره دارای سه سطح سیاسی،تکنیکی و حقوقی می باشد،در بخش تکنیکی مذاکرات بر عهده صالحی می باشد و مهمترین شاخصه ای که دو طرف در باره آن اکنون بحث می کنند،مرحله ای شدن مذاکرات است و همچنان ادامه دارد.

سفیر و معاون سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل عنوان کرد:در سطح حقوقی نیز دو تفکر وجود دارد؛یک تفکر می گوید که ایران به فصل هفتم سازمان ملل برود و سپس از آن خارج شود و تفکر دیگر می گوید که نیازی به این کار نیست،روسیه و فرانسه خواستار ورود ایران به ذیل فصل هفتم سازمان ملل هستند و در مقابل آمریکا،انگلیس،آلمان و اتحادیه اروپا می گویند که نیازی به این کار نیست.

دبیر کل حزب ندا گفت:شخص آقای ظریف که مسلط بر مباحث حقوق بین الملل است خواستار رفتن ایران به ذیل فصل هفت سازمانن ملل می باشد چرا که با این کار می توان کلیه قطعنامه های قبلی را وتو کرد.

ارسال نظرات