بیگلریان در نطق میان‌دستور:

قدرت‌های مستکبر نمی‌توانند صبغه فرهنگی ایران را درک کنند

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران صبغه فرهنگی ایران را به جهان عرضه می‌دارد ولی افسوس که هنوز نه آن قدرت مستکبر و نه برخی کشورهای منطقه که از ایران به آب و نانی رسیده‌اند، درک می‌کند.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۳۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) به ملت ایران گفت: صد سال از یکی از شنیع‌ترین جنایاتی که بر نوع بشر رفته می‌گذرد. ارامنه در اقصی نقاط کره زمین به یادبود کشتگان و محکومیت این جرم و مجازات مجرمان آن و پیگیری حق و عدالت در تب و تابند و دولت ترکیه و ازناب آنان بر کتمان و انکار این موضوع پای می‌فشارند. اما مناسبت‌ها و سالگردها نه نقطه پایان که باید نقاط عطف باشند.

وی افزود: ما ارامنه به لطف خدا دستاوردهایی داشته‌ایم که یکی از برجسته‌ترین آن که پاپ پیشوای کلیسای کاتولیک با شجاعت و آزادگی و برخواسته از روحیه یک مومن واقعی به درستی و استواری بر نسل‌کشی بودن کشتارهایی که علیه ارامنه انجام شده اذعان کرد و در همین جا از وی تقاضا دارم تا با توجه به بحران خانمانسوز منطقه و خطری که مسیحیت و اسلام و به طور کلی دین و ایمان را تهدید می‌کند و همچنین اهمیتی که گفت‌وگو و همکاری بین جهان اسلام و مسیحیت برای صلح و امنیت منطقه دارد ضمن ارتقا و بست همکاری‌ها با علمای فاضل مسلمان و بهره‌گیری از نفوذ معنوی و بین‌المللی خود و برای هدایت و جهت‌گیری صحیح و صلح‌آفرین کشورها بر همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی نیز تاکید داشته باشد و هر گونه جنایت علیه مسلمانان را همچنان که بر علیه دیگر انسان‌ها و یا ادیان محکوم می‌کند، محکوم کند و البته اسلام‌هراسی را که از سوی برخی کشورها و رسانه‌ها و مجامع دامن زده می‌شود تقبیح کند.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمدن‌سازی فقط به سلطه و حکومت‌گری و ادعاهای فرهنگی و سیاسی فرمانبرداران نیست بلکه به مدارا و آفرینش فرصت‌ها، حفظ کرامت و آبرو و هویت انسان‌ها است. از چنین خصایص انسانی نیکو است که گفت‌وگوها و مذاکرات اخلاق‌محور دیپلماسی اخیر جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای یکبار دیگر صبغه تمدنی و فرهنگی ایران و ایرانی را به جهان عرضه می‌دارد ولی افسوس که هنوز نه آن قدرت مستکبر ارج کافی به آن می‌نهد و نه درک و توان برخی کشورهای منطقه که از قبل استواری و اراده انقلابی ایران به آب و نانی رسیده‌اند این قابلیت و استعداد ایران را درمی‌یابد.

بیگلریان اضافه کرد: از مذاکرات و سفرهای مخفی تا خوش‌رقصی برای استمرار تحریم‌ها علیه کشورمان تا تهدید قلمداد کردن ایران برای همسایگان ریز و درشت همه و همه ناشی از حقد و کوته‌بینی از یک سو و عدم شناخت تاریخ ایران و منطقه از سوی دیگر است که آخرین نمونه آن دو هفته پیش ترک‌تازی زبانی را چاشنی توطئه‌های داعش‌پرورش کرد و حرمت همسایه‌ای مداراگر چون ایران را نگاه نداشت.

وی ادامه داد: کشور فرصت‌طلب بداند ایران آن کشوری است که وقتی او 100 سال پیش به نسل‌کشی و عقده‌گشایانه مشغول بود کنسول آزاده و اهل تبریز و آذربایجانی شجاعش در بندر ترکیه سه سال ارمنیان را پناه داد و از هیچ تهدید و تطمیعی نهراسید و پای نلرزاند.

ارسال نظرات