نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نقطه پایانی بر توافق هسته‌ای نرفته صدای منحوس رژیم صهیونیستی و افراطی‌های آمریکا در مخالفت با آن بلند شده که به هر تقدیر محکوم است.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۳۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اکنون یکصد سال از فاجعه دردانگیز نسل‌کشی آشوریان، ارامنه و یونانیان به دست حکومت عثمانی می‌گذرد هنوز بازماندگان قربانیان آن فاجعه به حقانیت خود دست نیافتند و حتی پوزشی هم برای این نسل‌کشی وحشیانه ابراز نشده است.

وی ادامه داد: حال پس از گذشت یکصد سال گفته می‌شود تحقیق شود ببینیم آیا این فاجعه انسانی نسل‌کشی بوده یا خیر، زهی فریب کودکانه.

نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آشوریان جهان نخستین قربانیان نسل‌کشی بشری بودند از تیموریان، چنگیزیان و عثمانیان و صدامیان گرفته تا داعشی‌یان امروز، جوامع بشری و نهادهای مدعی حقوق بشر اگر روزگاری گوشه چشمی به این بربریت انسان‌نما داشتند امروز شاهد نسل‌کشی داعشیان، محو تاریخ باستانی، نابودی باقی‌مانده شهرهای پیش از تاریخ چون شهر نمرود نبودیم.

بت‌کلیا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بشریت شاهد بیداد کشتار مسلمان و مسیحیان آشوری و ویرانی آثار تاریخی به دست تکفیری‌‌های داعشی است بیش از 300 آشوری هنوز در چنگ خفاشان زمانه یعنی داعشیانند و سازمان‌ ملل و همه نهادهای مدعی حقوق بشر در سکوت مطلقند.

وی افزود: به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان از وزارت امور خارجه میهن‌مان خواستار رسیدگی به وضعیت دردناک آشوریان سوریه و عراق هستم. امروز تنها شاهدیم که پارلمان ارمنستان و اروپا از حقانیت آشوریان در قتل و عام 1915 می‌گویند که سپاسگزارم.

نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره با مساوات و برابری قدم برداشته حق و حقوق جوامع اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی را رعایت کرده و از رسیدن به همه خواسته‌های آنان یعنی حفظ و نگهداری زبان، فرهنگ، آیین‌ها، سنن، آیین‌های دینی و قومی حمایت کرده که جای تشکر و قدردانی دارد.

بت‌کلیا خاطرنشان کرد: امروز به تلاش خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 دل خوش می‌داریم و که ثمره شیرین پیروزی آن را نیز شاهدیم اما متأسفانه نقطه پایان بر توافق‌نامه نرفته، صداهای منحوس رژیم صهیونیستی و ساز ناهماهنگ و نامبارک تندروهای آمریکا در مخالفت با این توافق به گوش می‌رسد که بر تقدیر محکوم است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات مسیحیان آشوری ایران در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.


ارسال نظرات