رزمایش الی بیت‌المقدس سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در تاریخ ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در کلان شهر تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۲۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، یدالله معنوی معاون عملیات سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس سپاه تهران بزرگ در تاریخ 3 و 4 اردیبهشت ماه سال 1394 خبر داد و گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس سپاه تهران بزرگ در تاریخ 3 و 4 اردیبهشت ماه سال 1394 در قالب 5 لشکر عملیاتی در 5 نقطه تهران و به استعداد 52 گردان بیت المقدس برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را مردمی کردن دفاع، دفاع موزائیکی و محله محور از شهر تهران، ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌های گردان‌های بیت‌المقدس، هماهنگی گردان‌های عمل کننده در صحنه رزم واقعی، ارتقای سطح طرح‌ریزی و هماهنگی در اجرای آتش‌ها، ارتقای سطح مهارت‌های فرماندهی و مدیریت، تمرین واقعی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های دفاعی عنوان کرد.

معنوی تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های قبلی را در گسترش پهنه رزمایش، حضور تعداد بیشتری از گردان‌های بیت‌المقدس، افزایش میزان آتش‌ها، اجرای تاکتیک‌ها و تکنیک‌های متفاوت در رزمایش، تسلیح و تجهیز کلیه نیروهای شرکت کننده در رزمایش، بکارگیری بسیجیان در گردان‌های پشتیبانی رزم به صورت تخصصی اعلام کرد.

وی در خصوص بهتر برگزار شدن این رزمایش خاطر نشان کرد: اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته که شامل: برگزاری آموزش‌های مورد نیاز برای گردان‌های پشتیبانی رزم به صورت تخصصی، کنترل مجدد سازماندهی و حفظ انسجام گردانهای مذکور قبل از ورود به رزمایش، برگزاری جلسات قرارگاهی با حضور کلیه فرماندهان و مسئولین اجرای رزمایش، کنترل میدانی سناریو و طرح رزمایش به صورت جز به جز، برقراری پاسگاه فرماندهی رزمایش به صورت لشکری در منطقه رزمایش و کنترل آن است.

معاون عملیات سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: مردمی کردن دفاع، ارتقای سطح آمادگی رزم گردان‌های بسیج،  ارتقای سطح هماهنگی‌ها، پشتیبانی‌ها و مهارت‌های فرماندهی در صحنه نبرد از نتایج  این رزمایش است.

ارسال نظرات