حجاب در وضعیت هشدار!

قائد رحمت گفت: امربه معروف و نهی از منکر دستگاه و غیر دستگاه نمی شناسد همه به ویژه دولت باید مراتب و مراحل این واجب الهی را به درستی انجام دهند.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۱۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: وضعیت عفاف و حجاب اصلا مناسب نیست در حالی که در جامعه اسلامی باید حدود شرعی رعایت شود ولی متاسفانه در بعضی از شهرها، خصوصا کلان شهر ها این حدود کمرنگ شده است باید راهکارها و تدابیری برای حل این مشکل بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه دین ما کاملا حدود را مشخص کرده گفت: اسلام مسوولیت ها را در قبال یکدیگر تعریف کرده است فقط باید بار دیگر با بازنگری این موضوع به صورت علمی، دقیق و کارشناسی شده راهکارهای اشتباه را اصلاح کرده و راه حل های دقیق، صحیح و منطقی را جایگزین کنیم تا مسئله عفاف و حجاب به شکل شایسته جامعه اسلامی فراهم شود.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس ضمن بیان این موضوع که متولیان فرهنگی باید زمینه را فراهم و باورها را تقویت کنند عنوان کرد: دستگاههایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیاری از ارگان های دیگر در این زمینه مسوول اند و صرفا نباید همه چیز را به نیروی انتظامی و قوه قضائیه ختم کرد.

قائد رحمت در ادامه افزود: اگر همه تکلیف خود را به درستی انجام دهند طبیعی است که نیروی انتظامی و قضایی باید آخرین دستگاههایی باشند که در مسئله عفاف و حجاب وارد می شوند ولی متاسفانه کندروی و تندروی های دستگاه ها و شوراهایی که بعضا در این زمینه تشکیل شده است مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر دستگاه و غیر دستگاه نمی شناسد بیان کرد: امروز همه جامعه اعم از دولت، مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه ها، قوه قضائیه، نهادها و مردم در قبال این موضوع مهم مسوولیت دارند و باید مراتب و مراحل این واجب الهی را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم دورود و ازنا در خاتمه اظهار داشت: تهاجم و شبیخون فرهنگی از الزاماتی بود که دشمن بعد از شکست نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس به آن روی آورد تا کشور را با چالش رو به رو کرده و با تهی کردن جامعه از ارزش ها و رواج بی بند وباری، بی تعصبی و احساس بی مسوولیتی ما را به زانو درآورد متاسفانه امروز تاحدودی این مسائل را در جامعه می بینیم ولی برای جلوگیری از این هجمه ها باید به عقب برگشته و با بازنگری در برنامه ها اجازه ندهیم دشمن در جنگ فرهنگی بر ما غلبه کند.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات