خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

فعالیت 255 کانون فرهنگی هنری در مساجد قزوین

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از فعالیت 255 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۹۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری فعالیت در مساجد است که در مجموع 255 کانون در سطح استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در بین این کانون ها، 17 مورد کانون تخصصی هستند که در حوزه هایی به صورت تخصصی فعالیت دارند که برای نمونه مسجد امام حسین در حوزه IT، مسجد سوخته چنار در حوزه نشریات , مسجد ولایت در بحث مهدویت فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: 11 کانون مصلا نیز در سطح استان دایر است و این کانون های فرهنگی هنری در دل مصلا که اقامه نماز جمعه در آن صورت می گیرد، فعالیت دارند که هدف این کانون ها بیشتر تقویت نماز جمعه است که امیدواریم با توجه به این هدف در مصلاهایی که کانون ندارند نیز تأسیس کانون صورت گیرد.

وی اعلام کرد: 38 خانه نور در استان فعالیت دارند که بیشتر بحث های قرآنی را پیگیری می کنند و 14 کانون فرهنگی هنری نیز دارای نشریه هستند که کانون مسجد امام حسین (ع) موفق شد در بحث گزارش مقام دوم را کسب کند که این امر یک ظرفیت محسوب می شود.

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: در مجموع فعالیت های خوبی در کانون های مساجد صورت می گیرد که در برخی موارد با اقبال و یا بداخلاقی برخی افراد مواجه هستند بنابراین در برخی مساجد نیاز به حرکت، پویایی و انقلابی هستیم تا در خصوص جوانانی که با هزار امید به مسجد آمده و با یک رفتار بد از مسجد خارج می شود، اندیشه ای شود.

وی توضیح داد: پیشنهاد ما این است در کنار ائمه جماعات، طلبه های خوش ذوق را آوریم و دوره های آموزشی گذاشته و وارد مسجد کنیم و اینها محل اتصال جوانان و دیگران شوند و اینگونه هم تربیت امام جماعات صورت می گیرد و هم جایگاه ائمه جماعات حفظ شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: باید جلوی برخی بداخلاقی ها را در مساجد گرفت و باید کاری کنیم تا جوانان به جای گیم نت ها و کافی نت ها جذب مساجد شوند.

وی با اشاره به برنامه کانون های مساجد افزود: ما برنامه های مختلفی برای کانون ها داریم که یک نوع برنامه را خود تدوین کرده و به آنها ارائه می دهیم تا آن را اجرایی کنند ،یک برنامه نیز به صورت تفاهم نامه بین کانون و دبیرخانه است و برنامه دیگر از سوی ستاد عالی کانون های مساجد ابلاغ می شود که برنامه به صورت تفاهم نامه بین ستاد و دبیرخانه چشم انداز سال را مشخص می کند.

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد مبنی بر فعالیت هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد که مسئول آن استاندار و امام جمعه نیز عضو اصلی آن است که اگر به این هیئت نیز مانند شورای فرهنگ عمومی بها داده شود مشکلات مسجد حل می شود.

 

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها