فعالان طرح "پایتخت کتاب ایران" با حضور مسئولان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۶۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جوادکارگران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در مراسم جشن کتاب شهرکرد که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به طرح«پایتخت کتاب ایران» و جشنواره روستاهای دوستدار کتاب که سال گذشته از طرف معاون فرهنگی وزارت ارشاد معرفی شد گفت: شهرستان شهرکرد در بین 10 استان رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

وی ایجاد طرح های متنوع ازجمله، ایجاد باشگاه مباحثه کتاب درکتابخانه، کارگاه های بهینه سازی، سه دقیقه فرصت داری کتاب معرفی کنی، کتاب و تخیل و ایجاد شهامت به یادگیری را از دلایل معرفی شهرستان شهرکرد به عنوان «پایتخت کتاب ایران» عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری به طرح های ارسال شده به وزارت فرهنگ وارشاد اشاره کرد و افزود: این طرح با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی،اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برگزار شد.

کارگران با اشاره به اینکه تقویت و توسعه کتابخانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارد، اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش قابل توجهی در بالا رفتن سواد جامعه دارد که بالا رفتن سواد جامعه نیز در توسعه حوزه فرهنگی شهر نقش دارد.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی شایسته تبلیغ و تشویق است و در این راستا، حمایت و پشتیبانی از مطالعه جزو اولویتهای ما است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآورشد: یکی از راهکارهای توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی، استفاده از ظرفیت منابر، مساجد، محافل و سخنرانی های روحانیون، مبلغین، ‌ائمه جماعات و دیگر اقشار تاثیرگذار فرهنگی و دینی در بیان اهمیت و ضرورت و فواید کتاب و کتابخوانی می باشد.

ارسال نظرات