دبیرمجمع ناشران انقلاب اسلامی:

فعالان فرهنگی باید برای شناساندن کتاب خوب به مردم تلاش کنند

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: فعالان فرهنگی باید برای شناساندن کتاب خوب به مردم تلاش کنند و نمود این حرکت را در مسابقه کتاب و زندگی با کتاب«من زنده‌ام» شاهد بودیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۴۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، عبدالکریم علیزاده در مراسم اهدا جوایز مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد کتابخوانی، اظهارکرد: ایشان فرمودند "مردم باید کتابخوان شوند و وقتی ازکتاب خوب استفاده می کنند درآن تامل هم کنند و باید برای شناسایی کتاب های خوب به مردم کمک کنیم".

وی با بیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نهضت کتابخوانی شروع شد، عنوان کرد: نمود این نهضت را در مسابقه کتاب و زندگی دیدیم، بطوریکه تیراژ کتاب مرحله اول مسابقه با عنوان «من زنده ام» در دو تا سه ماه به 150 هزار رسید که یک رکورد بود.

دبیرمجمع ناشران انقلاب اسلامی با تصریح براینکه اعضای ستاد برگزاری مسابقه کتاب وزندگی در تلاشند که یک کتاب خوب به مردم معرفی کنند، افزود: هم اکنون در مرحله دوم مسابقه کتاب وزندگی که تا 31 اردیبهشت، ادامه دارد، قرار داریم وکتابی درباره سبک زندگی اسلامی با عنوان «خانواده» که مجموعه سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون سبک زندگی اسلامی و خانواده، معرفی شده است که ناشرآن، موسسه ایمان جهادی صهبا به قیمت 4هزار تومان است.

علیزاده با اشاره به شکل گیری مجمع ناشران انقلاب اسلامی، درکشور که نهادهای فرهنگی ازجمله ارشاد، نهاد کتابخانه ها و تبلیغات اسلامی درآن حضور دارند، گفت: این مجمع به دنبال نشرمحصولات طراز گفتمان انقلاب اسلامی است و کتاب هایی که برای مسابقه انتخاب می شوند، قشری و تخصصی نیستند و مطلوبیت عمومی دارند.

وی نشرو توسعه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را شاخصه ی دیگر کتابهایی که برای مسابقه معرفی می شوند، عنوان و تصریح کرد: 12هزار نفر در کشور در مرحله اول مسابقه شرکت کردند و این حرکت به صورت مردمی انجام می شود.

دبیرمجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه درمرحله اول این مسابقه، چهارنفر ازگیلان، به قید قرعه برگزیده شدند که همگی از خواهران هستند، خاطرنشان کرد: مردم با خرید کتاب درمراکزعرضه و جواب دادن به سوالات پاسخنامه ی داخل کتاب، از دو طریق پاسخگویی از طریق پیامک و از طریق وب سایت ketabzendegi.ir در این مسابقه شرکت کردند که مرحله دوم نیز به همین صورت برگزارمی شود وجزئیات بیشتر مربوط به نحوه شرکت درمسابقه دربرگه پاسخنامه آمده است.

علیزاده خواستارهمکاری و کمک همه عناصر و نهادهای فرهنگی ورسانه ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی شد و افزود: با هماهنگی های به وجود آمده، درصدد هستیم که کتاب ها درنمایشگاه های حاشیه نماز جمعه توزیع شود.

وی با اشاره به نهضتی که در سطح کشور جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی شکل گرفته، آن را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و افزود: فعالان فرهنگی باید برای شناساندن کتاب خوب به مردم تلاش کنند و نمود این حرکت را در مسابقه کتاب و زندگی با  کتاب«من زنده‌ام» شاهد بودیم.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: به نفر اول برگزیده این مسابقه، سفر کربلای معلی و نفرات بعدی، کارتهای هدیه اهدا شد.

ارسال نظرات