طیب نیا تاکید کرد؛

امکان افزایش مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا 5برابر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با وزیر بازرگانی پاکستان بر وجود ظرفیت های لازم برای افزایش روابط تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۳۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی طیب نیا با اشاره به توفیقات بدست آمده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرد: امیدواریم هر چه زودتر قدمهای موثری در جهت اجرای این توافقات برداشته و از مرحله مذاکره به اجرا در بیاید.

وی با اشاره به نقش صلح و ثبات و آرامش در منطقه تصریح کرد: همکاری های  دو ملت ایران و پاکستان می تواند نقش مهمی در امنیت، آرامش و مبارزه در منطقه داشته باشد.

طیب نیا در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه ما علاقه مند به توسعه روابط تجاری با پاکستان هستیم،تأکید کرد: مبادلات مرزی بین استان های همجوار نقش مهمی در توسعه این روابط خواهد داشت و قطعاً به سود دو کشور خواهد بود.

وزیر اقتصاد در پایان این دیدار گفت: ما برای توسعه روابط با پاکستان هیچ گونه محدودیتی نداریم و می توانیم در زمینه خدمات، فنی، مهندسی و تجاری سرمایه گذاری کنیم.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این ملاقات گفت: دو وزارتخانه های دارایی ایران و پاکستان باید مکانیزم ها و راهکارهای انجام روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را ترسیم کنند.

"خرم دستگیرخان" افزود: وقتی از صمیمیت و همبستگی تجاری با ایران حرف می زنیم صرفاً مبادله کالا نیست بلکه سرمایه گذاری در زمینه توسعه مواصلات جاده ای، هوایی و حتی مخابرات نیز می تواند در چارچوب گسترده تر مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار توسعه و تکمیل خط 700 کیلومتری لوله گاز از "گوادر" پاکستان به ایران و انتقال گاز به ایران از سوی دو طرف شد.

 

 

منبع: شادا

ارسال نظرات