نماینده مردم کرج گفت: این فسادهای اقتصادی بیشتر به رانت خواری، منافع گروهی، حزبی و جریانی بر می گردد که متاسفانه برخی از افراد این منافع را بر هر چیزی ترجیح می دهند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۲۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
عزیز اکبریان عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مجلس در زمینه برخورد با فساد اقتصادی به اندازه کافی قانون تصویب کرده است گفت: ما قوانین محکمی در این زمینه داریم، برای نمونه اعلام اسامی تعدادی از مفسدین اقتصادی بر اساس قانون بوده است بنابراین ما مشکل قانون نداریم، مسئله این است که این قوانین باید توسط قوه مجریه اجرایی و متخلفین نیز باید برای تعیین مجازات به قوه قضائیه معرفی شوند.

وی ادامه داد: متولیان کار باید پاسخ دهند چرا اقدامات درستی برای ریشه کن کردن رانت خواری از  این جامعه اسلامی و شیعه صورت نمی گیرد، به نظر من شرایط کنونی بیشتر به رانت خواری، منافع گروهی، حزبی و جریانی بر می گردد که متاسفانه برخی از افراد این منافع را بر هر چیزی ترجیح می دهند.

نماینده مردم کرج با تاکید بر اینکه هر کسی باید متناسب با درآمد خود مالیات پرداخت کند تصریح کرد: اگر این طور نباشد که نمی توان از کسی مالیات گرفت، مالیات را که نمی توانیم از همه یکسان و به طور مساوی اخذ کنیم، این قانون باید اجرا شود ولی متاسفانه در حال حاضر در برخی موارد اجرا می شود و در موارد دیگر اجرا نمی شود و این ضعف به سیستم اجرایی کشور بر می گردد وگرنه مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی اذعان کرد: مسوولین اجرایی باید با شناسایی افراد ثروتمند از فرار مالیاتی جلوگیری کنند و متخلفین را برای مجازات به قوه قضائیه معرفی نمایند.

اکبریان یا بیان اینکه با این سود بانکی همه تولید کنندگان و سرمایه گذاران ما به نوعی کارمند بانک هستند اظهار داشت: مگر تولید کنندگان و سرمایه گذاران چه قدر سود دارند که باید  30 درصد آن را به بانک بدهند، حقیقتا تولید کننده برای پرداخت این میزان سود به بانک حتما باید 70 درصد سود داشته باشد تا بتواند 30 درصد را برای بانک و 30 درصد را برای حقوق پرسنل در نظر بگیرد و حداقل 10 درصد درآمد داشته باشد ولی متاسفانه با این وضعیت، تولیدی که باید 20 تا 30 درصد سود داشته باشد در جامعه ما با دو برابر قیمت تمام می شود که علت عمده آن نیز همین سود بانکی است.

 

 

 

ارسال نظرات