رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري با حضور در برنامه زنده راديويي و تلویزیونی به شايعه آلودگي آب اين استان پايان داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۵۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دكتر مرتضي هاشم زاده با اشاره به نقش نظارتي دانشگاه علوم پزشكي و بيان اينكه بررسي سلامت آب شرب به طور مستمر از سوي كارشناسان مربوطه در حال انجام مي باشد افزود: اگر چه تاكنون علت ابتلاء برخي از هم استانيان به اسهال تشخيص داده نشده و در حال پيگيري است اما شايعه آلودگي آب به طور قطعي رد شده است.

به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري، این بیماری که منشاء آن ناشناخته است با علائم مانند دل درد، تهوع، اسهال خونی، اسهال آبکی و سردرد همراه است.

وی ادامه داد : 55 نفر دربیمارستان هاجر شهرکرد، پنج نفر در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، 20 نفر در بیمارستان بروجن، 15 نفر در بیمارستان لردگان ویک نفر در بیمارستان اردل به دلیل ابتلا به این بیماری بستری و در این مدت 300 بیمار نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

هاشم زاده افزود : طبق بررسی های علمی وآزمایش های فنی انجام شده بر روی 26 مخزن تأمین آب شرب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، مشخص و ثابت شده که علت این بیماری به آب آشامیدنی ارتباط ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری بیان داشت: بررسی برای شناسایی علت این بیماری با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد : این بیماری ناشناخته درچهارمحال و بختیاری، اپیدمی نبوده، بلکه درحالت آندمیک است.

هاشم زاده عنوان داشت: آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری سالم، شفاف، زلال و بدون هرگونه آلودگی میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است.

دكتر هاشم‌زاده از تشكيل جلسات متعدد با حضور مديران ارشد استاني و مسئولين شركت‌هاي آب روستايي و شهري خبر داد و افزود: نتايج به دست آمده از بررسي‌هاي كارشناسي شده و شيوع اين بيماري در استان همجوارمان اصفهان با شدت بيشتر، هرگونه ادعا مبني بر آلودگي آب را رد مي‌كند.

وي بيان داشت: در صورت آلودگي آب اين بيماري به شكل اپيدمي و با شدت بيشتري ديده مي‌شد حال آنكه اخيرا كاهش چشمگير آمار مراجعات بيماران مبتلاء به اسهال از سوي مراكز درماني گزارش شده است.

دكتر هاشم زاده،‌ ضمن ايجاد اطمينان خاطر براي هم استانيان از سلامت آب از آنان خواست بدون توجه و دامن زدن به هرگونه شايعه اي در اين خصوص تا مشخص شدن علت بيماري در خصوص رعايت بهداشت مواد غذايي به ويژه ميوه و سبزيجات دقت لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات