خبرهای داغ:
هویت شهید «علی بخش غلامی دشتکی» شهید جنگ تحمیلی که در سال 1389 به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی بابل تشییع و تدفین شده بود پس از 32 سال و از طریق آزمایش DNA مشخص شد.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۰۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از سایت بهار کوار، هویت شهید «علی بخش غلامی دشتکی» شهید جاویدالاثر دوران دفاع مقدس پس از 32 سال و از طریق آزمایش DNA مشخص شد.

شهید علی بخش غلامی دشتکی متولد 1345 در روستای دشتک کوار پس از گذران 17 بهار از عمر پربرکت خویش سرانجام در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به خیل یاران شهیدش پیوست و پیکر مطهرش پس از 27 سال در سال 1389 و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی بابل تشییع و تدفین شد و اینک پس از 5 سال و با مشخص شدن نتیجه آزمایش DNA  هویت وی مشخص شد.

جزئیات شناسایی این شهید، به این صورت بوده است که پس از نمونه‌گیری از خون خانواده شهید و تطابق با نمونه DNA  اخذ شده از استخوان‌های شهدای گمنام که در یک بانک نگهداری می‌شود، نتیجه آزمایشات بدین گونه اعلام شده است که تمامی اطلاعات با پیکر شهیدی که در دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1389 به خاک سپرده شده است، تطابق دارد.

شایان ذکر است خبر شناسایی این شهید بزرگوار امروز و با حضور امام جمعه، فرماندار و تعدادی دیگر از مسئولین شهرستان کوار به خانواده شهید غلامی داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها