مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از عضویت 22هزار دانش آموز در مجمع خیرین مدرسه ساز دانش آموزی( مهرورزان کوچک) در شهرستان های استان تهران خبرداد.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۹۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

علیرضا کمرئی در هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ری با بیان این مطلب گفت: از هر 7 نفر دانش آموز یک نفر عضو مجمع خیرین مهرورزان کوچک هستند که فصلی نو در انتقال فرهنگ نیک اندیشی و کمک به ارتقای علم و دانش و گسترش فرهنگ انفاق در کشور گشوده شده است.

وی بر توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت و خیری تاکید کرد و گفت: ما قصد داریم فرهنگ نیکو کاری را گسترش و توسعه دهیم و خیرین مدرسه ساز بیشتری در این جلسات و جشنواره ها تربیت شوند تا این زنجیره ادامه پیدا کند. خیرین نماد، الگو و سمبل هستند باید این نماد تقویت شود وقتی از مشارکت صحبت می شود یعنی همگان در موضوع آموزش و پرورش تفکر و اندیشه می کنند این مشارکت می تواند به قدمی، قلمی، آجری، مدرسه ای و یا اختصاص بخشی از حقوق محقق شود.  

 کمرئی تصریح کرد: اگر یک خیر به تنهایی مبلغ 10 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و تجهیز مدارس یکجا به آموزش و پرورش کمک کند، البته که این موضوع خیلی خوب است و بسیاری از مشکلات و کمبودهای ما به سرعت و در کوتاه مدت برطرف خواهد شد؛ اما اگر ده ها هزار نفر جمع شوند و این مبلغ را اهدا کنند خوشحال تریم چون عده بیشتری به تعلیم و تربیت فکر می کنند و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه نشان از علاقه مندی آنان در سرنوشت کشور و تقویت فرهنگ نیکوکاری و دخالت در سرنوشت خودشان دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنچه موجب مطرح شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی و سبب شد در مقابل 6 کشور ابر قدرت جهان بنشینیم و مذاکره کنیم و از عزت خودمان دفاع کنیم علم و دانش و اندیشه های دانشمندان ما است. وی افزود: تعداد سانتریفیوژها مهم نیست، بلکه مهم دانشمندانی هستند که از دل آموزش و پرورش بیرون آمده اند و ذخیره ای مهم و ارزشمند برای ما هستند. چون پشتوانه علمی را حس می کنیم می توانیم با قدرت از حق خود دفاع کنیم.

 

 

 

کمرئی شهرستان ری را با 120 هزار دانش آموز به عنوان یکی از با اهمیت ترین مناطق استان تهران برشمرد و گفت: با توجه به اینکه نام این منطقه با نام سیدالکریم عجین شده و قبله تهران نام گرفته است باید متمایز هم باشد. برنامه جشنواره خیرین امسال هم نسبت به سال گذشته متمایز، هماهنگ تر و با شکوه تر برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه ما می بینیم شما خیرین گرانقدر احساس کرده و اجرا می کنید برخی مناطق شهرستان ری جزو متراکم ترین مناطق آموزشی کشور به شمار می رود

5/22 درصد مدارس ما را خیرین ساخته اند که جای خرسندی است خیرین نیازها و معضلات کشور را خوب شناخته اند و سرمایه گذاری در عرصه ارزشمند نظام آموزشی کشور هوشمندی خیرین را نشان می دهد و موجب شده که به میانگین ها نزدیک شویم اما با این حال به نرم های مناسب کشور فاصله داریم و باید توجه بیشتری به این امر صورت بگیرد و برای اینکه متعادل تر شود هر سال باید 170 مدرسه در سطح استان ساخته شود تا در طول 10 سال آینده وضعیت مناسبی در مدارس داشته باشیم.

کمرئی از همه کسانی که با اندیشه نیک در آموزش و پرورش در همه نقاط از جمله شهرستان ری سرمایه گذاری می کنند صمیمانه تشکر کرد و گفت: حسن انتخاب شما برای این سرمایه گذاری ارزشمند را تبریک می گویم و به رسم ادب از طرف آموزش و پرورش استان از شما قدردانی می کنم بویژه دکتر حافظی که در همه جشنواره ها باعث انگیزه مضاعف در ما می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بر ورود خیرین در افزایش کلاس های این مرکز تاکید و تصریح کرد: شهرری وضعیت مناسبی از لحاظ معلم ندارد و به ازای 5/15 نفر یک معلم داریم که با نرم کشور مطابقت ندارد اگر ما در دانشگاه فرهنگیان کلاس داشته باشیم می توانیم سهمیه نیروی اضافه پذیرش کنیم و بعد از چهار سال یک فضای ده کلاسه را اضافه کنیم که در چنین شرایطی 300 معلم تحویل استان خواهد شد و بخشی از تراکم را حل خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات